امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سرهنگ پاسدار بهرام ممبینی روز یکشنبه با اشاره به اقدامات گروه های جهادی در روزهای گذشته افزود: 182 گروه جهادی خوزستان از 20 اسفند پارسال بر اساس برنامه زمان بندی شده و رسالت اصلی خود در راستای محرومیت زدایی به مناطق محروم استان اعزام شدند اما باتوجه به سیل در استان های مازندران و گلستان تعدادی از این گروه ها برای کمک رسانی به این مناطق اعزام شدند.
وی گفت: پس از آن نیز با حادثه سیل پلدختر در لرستان، گروه های جهادی خوزستان به این منطقه اعزام و در کنار سایر گروه های جهادی و دستگاه های خدمت رسان به مردم سیل زده خدمات ارایه دادند.
مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: پس از ورود سیلاب به برخی از مناطق خوزستان تمامی گروه های جهادی اعزامی به خارج استان، به خوزستان بازگشته و در هشت محور خدمت رسانی خود را به مناطق سیل زده و یا در معرض سیل آغاز کردند.
وی گفت: گروه های جهادی خوزستان در ابتدا با حضور در منطقه الهایی اهواز و روستاهای بامدژ، با استفاده از ظرفیت ماشین آلات سنگین قرارگاه خاتم الانبیا، در زمینه ساخت و ترمیم سیل بندها اقدامات موثری صورت دادند.
سرهنگ ممبینی افزود: تقویت سیل بند و جابجایی اهالی روستاهای در معرض سیل از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار گروه های جهادی است.
وی گفت: با پایان سیلاب کار گروه های جهادی تمام نمی شود بلکه این گروه ها برای خدمت به مناطق آسیب دیده خوزستان نیز حضور خواهند داشت و تنها زمانی میدان را ترک می کنند که مردم به خانه های خود بازگشته و زندگی عادی خود را از سر بگیرند.
وی ادامه داد:قایق های تندرو نیروی دریایی سپاه نیز در امر خدمت رسانی کمک شایانی به گروه های جهادی کردند.
سیلاب کرخه ، دز و کارون تاکنون مناطق روستایی و شهری چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها را در برگرفته است.
در پی این سیلاب، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید