امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

حاجی بابایی

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور برای سال جاری خبر داد و گفت: چون نتوانستیم اقتصاد را تقویت کنیم یارانه می‌دهیم.

 

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی، پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه در جلسه هم‌اندیشی با بهره‌برداران پیشرو و تشکل‌های بخش مختلف کشاورزی و تبیین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: رسالت سنگین تولید بر عهده بخش خصوصی است و وزارت جهاد کشاورزی باید یکپارچه در اختیار بخش خصوصی باشد و جایی که مردم نتوانستند دولت ورود کند.

 

حاجی‌بابایی تصریح کرد: استان همدان ظرفیت کشاورزی بالایی دارد. استان ما از استان‌هایی است که در زمینه کشاورزی و دامداری، خوب کار کرده اما نتوانسته از ظرفیتی که دارد به نحو احسن استفاده کند.

 

وی ادامه داد: پنج سال است در کشور، الگوی کشت مصوب شده اما هنوز در شهرستان‌ها خود را نشان نداده است. با توحه به وضعیت آب در کشور الگوی کشت را از الان به عنوان برنامه اولیه سیاست‌گذاری کنید. 

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه کشور مشکل آب داریم. 

 

حاجی‌بابایی تاکید کرد: در استان ما آب کم است اما مصرف بد از کم‌آبی بدتر است و نتوانستیم از منابع، استفاده درستی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به دام‌داری در استان همدان، مطرح کرد: دام‌داری باید در استان همدان رشد و توسعه داشته باشد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی در استان، گفت: قدم‌های خوبی برای صادرات استان همدان در بخش کشاورزی برداشته نشده است.

 

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نفت فروختیم. یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن و ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی هزینه شده و یک ریال از محل فروش نفت برای هیچ چیز باقی نمانده است.

 

وی ادامه داد: ارز ترجیحی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده تا بتوانیم تورم را مهار کنیم. نقدینگی و تورم مهار شود باقی مشکلات نیز حل می‌شود. بودجه ۱۴۰۱ را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن از سمت بودجه به مردم تورم وارد نشود.

 

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده و مابه‌التفاوت آن را دولت باید حذف کند.  

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید