رکورد جدید در اقتصاد ژاپن

رکورد جدید در اقتصاد ژاپن

 

فعالیت بخش خدمات ژاپن در ماه ژوئن با سریع‌ترین سرعت در بیش از ۸ سال گذشته گسترش یافت زیرا کاهش محدودیت‌های کرونا باعث افزایش احساسات در میان مشاغلی مانند گردشگری شد.

 

 افزایش فعالیت‌ها خبر خوشایندی برای دولت است که روی تقاضای داخلی شرط بندی می‌کند تا سومین اقتصاد بزرگ جهان را در مسیر بهبود قرار دهد و به غلبه بر فشارهای تولید بر صنعت تولید کشور کمک کند.

 

شاخص نهایی مدیران خرید به ۵۴ رسید که سریع‌ترین سرعت رشد را از اکتبر ۲۰۱۳ نشان می‌دهد. این قوی‌تر از رشد نهایی ۵۲.۶ ماه می بود، اگرچه کمتر از نرخ ۵۴.۲ برای ژوئن منتشر شده در ماه گذشته باقی ماند.

 

طبق اعلام رویترز، اقتصاددان‌ها اظهار کردند: شرکت‌های بخش خدمات ژاپنی افزایش قابل‌توجهی در فعالیت گزارش کردند. با این حال، تقاضای بیشتر برای خدمات و افزایش قیمت سوخت و مواد اولیه باعث شد که میانگین قیمت نهاده‌های بنگاه‌ها با سرعتی بی‌سابقه افزایش یابد.

داده‌های نظرسنجی به ماه سپتامبر ۲۰۰۷ بازمی‌گردد، این شرکت‌ها را وادار کرد تا قیمت خدمات را با سریع‌ترین نرخ از اکتبر ۲۰۱۹ افزایش دهند.

 

بر اساس این نظرسنجی، افزایش مجدد موارد کووید- ۱۹ در خارج از کشور، به ویژه در شریک تجاری اصلی ژاپن یعنی چین، مانع فروش بین‌المللی شده است. همچنین پنجمین ماه متوالی رشد شغل در بخش خدمات را نشان می‌دهد، اگرچه نرخ اشتغالزایی کمتر از ماه می بود.

 

شاخص ترکیبی مدیران خرید که با استفاده از تولید و خدمات تخمین زده می‌شود، نسبت به آخرین ماه قبل از ۵۲.۳ به ۵۳ افزایش یافت و با سریع‌ترین نرخ در هفت ماه گذشته رشد کرد./ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید