امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۲ اردی بهشت گفت:" با دادن یارانه به مردم، قیمت چهار قلم کالا شامل مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن گران‌تر می‌شود اما این افزایش کمتر از یارانه پرداختی است."

حبیب خبر: سلام جناب وزیر سابق! راستی چه خبر از لبنیات؟! از ماست کاله هم خبر دارید؟ از نوع "کفیر" اش چه طور؟

می دانید ماست ۱۴۰۰ گرمی کفیر کاله پیش از افزایش قیمت لبنیات ۵۰ هزار تومان بود و بعد از افزایش چهار قلم کالا شد ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان یعنی ۵۱ درصد گران شد...

جناب وزیر سابق! چند روز پیش که رفته بودم ماست ۱۴۰۰ گرمی کفیر به قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان بخرم دیدم که قد و قواره سطل ماست کوچک شده و انگاری آب رفته است!

ابتدا فکر کردم چشم های من مشکل پیدا کرده اند؛ اما وقتی آن ها را مالاندم و بهتر دیدم، دریافتم که نه خیر! هم سطل و هم ماست کفیر آب رفته است...

سطل ماست را برداشتم و گفتم حتمن حالا که وزن اش کم شده قیمتش هم کاهش یافته اما با تعجب دیدم قیمتش همان ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان است!

با خود گفتم چه طور شده که ای طور شده؟! اما چیزی دستگیرم نشد که نشد!

ماست را بردم و وزن کردم. می دانید چه قدر بود وزیر سابق؟ نمی خواهد بگویید. چرا که ممکن است اطلاعات و کیهان درستی نداشته باشید. خودم می گویم: سطل ماست آب رفته ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومانی ۸۲۰ گرم بود!

جناب عبدالملکی! با این که به این نوع ماست برای برخورد با دستگاه گوارشم نیاز مبرم داشتم اما مگر یک بازنشسته وزارت تعاون با حقوق ماهانه ۹۶۰۰  آن هم در خرداد ماه ۱۴۰۱ می تواند از این پس ماست بخرد آن هم از نوع "کفیر" و "سون" و نان و ماستی بخورد؟!

راستی! می دانید کجای دنیا- به جز کشور خودمان- ماست ۸۲۰ گرمی را- که روی در آن حک شده: این ماست طلاست-  ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتری قالب می کنند؟! در حالی که طلا روز به روز پایین می آید اما ماست های کاله بالا می روند!

جناب وزیر سابق! ببخشید که وقت مطلای تان را ماستی کردم؛ اگرچه از پیش می دانستم که ماست تان شیرین است و حرفی هم که دربالا درباره دادن یارانه و افزایش قیمت چهار قلم کالا زده اید باد هوا نیست و شما نه تنها دوغ تان ترش نیست که ماست تان هم خیلی خیلی شیرین است!!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید