امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پیکر ۳۵ شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.

صبح امروز پیکر  ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد و بر دستان مردم آبادان و خرمشهر و هچنین عشایر ایل قشقایی از استان فارس به نمایندگی از ملت ایران تشییع شد.

سردار سید محمد باقر زاده ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران گفت: این شهیدان در عملیات والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلایی ۵‌ و تک دشمن در اواخر جنگ به شهادت رسیده بودند و پیکر آن ها در مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه پیدا شد.

به گفته او شهدای تشییع شده جنگ تحمیلی، امروز برای برگزاری مراسم بزرگداشت به معراج شهدای اهواز و پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل می شوند.

گام بلند شهدا در مسیر عرفان

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در مراسم استقبال از پیکر شهدا گفت: شهدای دفاع مقدس با رشادت و از جان گذشتی خود یک شبه راه صد ساله رو طی کردند و به جایگاه عرفان رسیدند و این در حالی است که عرفا برای رسیدن به چنین جایگاهی سال ها تلاش می کنند.

بنا به گفته حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی فرد، از وضعیت ناشایست حجاب گلایه شده و قرار است از ۲۱ تیر ماه چهار چوب مشخصی در این باره اعمال شده و اجرا شود.

او باز شدن مرز و امکان زیارت برای همگان را از مطالبه همه شهدا به ویژه در نزدیکی روز عرفه خواند و از مسوولان خواست اقداماتی انجام دهند تا به مناسبت این روز همه مردم بتوانند به زیارت امام حسین بروند.

سه هزار شهید از مجموع شهیدان دفاع مقدس از عشایر ایل قشقایی بودند.

 اجساد ۹ سرباز عراقی که در جنگ کشته شدند نیز تحویل مقامات این کشور شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید