امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

اومیکرون

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو یکی از کشورهای موفق در مدیریت کرونا بوده ایم، با اشاره به تک رقمی و صفر شدن آمار جانباختگان روزانه کرونا در کشور از خردادماه تا کنون از تغییر پروتکل استفاده از ماسک خبر داد.

 

 دکتر بهرام عین اللهی، اظهار کرد: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد استفاده از ماسک در فضای باز، الزامی نباشد و  استفاده از آن تنها در محیط های بسته و شلوغ و با تهویه نامناسب  مورد تاکید قرار گیرد. 

 

وی افزود: ماسک همچنان باید در وسایل نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس  استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت، افزود: کرونا همانند آنفلوآنزا  از مرحله همه گیری عبور کرده و به مرحله آندمی یا تک گیری می رسد.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر توصیه می شود  سالانه یکبار، واکسیناسیون علیه کرونا انجام شود البته با توجه به اینکه خطر کرونا در دنیا هنوز وجود دارد و برخی کشورها همچنان با آمارهای قابل توجهی از مرگ و میر روزانه مواجهند و از سوی دیگر، مسافرت هایی به ایران صورت می گیرد، توصیه می کنیم افرادی که ۶ ماه از تاریخ تزریق آخرین نوبت واکسن شان گذشته، امسال یک بار دیگر واکسن کرونا تزریق کنند. 

 

دکتر عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا رایگان انجام می شود، افزود: ممکن است در سال های آینده باتوجه به وضعیت بیماری، واکسن کرونا در اختیار داروخانه ها قرار گیرد تا افرادپرخطر و بیماران زمینه ای،  این واکسن را تزریق کنند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید