انتصاب یک جوان برای پیگیری مسایل جوانان

انتصاب یک جوان برای پیگیری مسائل جوانان

رییس جمهوری در حکمی وحید یامین پور 41 ساله را به دبیری شورای عالی جوانان منصوب کرد. پیش از این دولت بر احیای این شورا تاکید کرده بود.

 

 رئیس جمهوری در حکمی به یامین پور تاکید کرده است که «کلیه دستگاه‌ها موظف به همکاری با جناب‌عالی در چارچوب مأموریت‌های محوله و ارائه گزارش‌های مربوطه می‌باشند.»

 رئیسی همچنین از دبیر جدید این شورا خواسته است که دبیرخانه شورای عالی جوانان را احیا و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا را فعال کند.

 

 یامین پور دومین دبیر شورای عالی جوانان در دولت سیزدهم است. پیش از او رئیس جمهوری در تاریخ 23 شهریور 1400، حمید سجادی(متولد 1348) وزیر ورزش دولت را به دبیری این شورا انتخاب کرده بود.

 

 جلسه شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهوردر تاریخ 23 اسفند سال گذشته برگزار شد. یامین پور که در آن مقطع معاون امور جوانان وزیر ورزش بود، در دو توییت نوشته بود که « در این هفته بعد از ۹ سال شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور محترم تشکیل خواهد شد...

در هشت سال دولت قبل، شورای‌ عالی‌ جوانان چهار بار با حضور معاون اول و بدون حضور ریاست جمهوری تشکیل شده بود. » در دولت روحانی، محمود گودرزی(متولد 1334) و مسعود سلطانی فر(متولد 1338) دبیر شورای عالی جوانان بودند.

 

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی جوانان در تاریخ 23 اسفند 1400 گفت:« باید یک ساختار چابک و کارآمد، با لحاظ ماموریت‌های تعریف شده برای تامین نیازها و تحقق مطالبات جوانان ایجاد شود تا به شکلی واقعی و نه شعاری و نمایشی پیگیر مسائل جوانان باشد؛ ساختاری که بتواند ماموریت‌های مختلف تعریف شده در ساحت‌های متنوع را پیگیری کند».

 

رئیسی خاطرنشان کرد: «ترجیح دولت بر این است که این ساز و کار، بدون ایجاد یک ساختار جدید که نیاز به فرآیند قانون‌گذاری دارد، با تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم در دولت در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد. فعال کردن سازمان ملی جوانان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحقق این هدف است.»

 

تشکیل شورا

تشکیل شورای عالی جوانان در تاریخ شش مرداد سال 1371 در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایده تشکیل این شورا را پیشنهاد داده بود. هدف از تشکیل شورای عالی جوانان «اهمیت و ضرورت اهتمام به امور جوانان» بیان شد به ویژه که در آن سال ها جامعه ایران، جامعه کاملا جوانی محسوب می شد.

 

‌اهداف شورا

شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار هدف اصلی برای شورای عالی جوانان در نظر گرفت:

 

1-رشد متعادل و همه جانبه شخصیت جوانان بر اساس اصول، اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی

 

2- تأمین نیازهای فکری، اجتماعی، جسمی، روحی و تلطیف و هدایت عواطف و احساسات جوانان

 

3-فراهم کردن زمینه‌های مشارکت جوانان در حیات اجتماعی و پیشبرد جامعه و دفاع از وطن جمهوری اسلامی ایران

 

4 - حفظ و تقویت نشاط و شادابی جوانان در جهت عظمت و سربلندی ایران اسلامی.

 

‌اعضای شورا

شورای عالی جوانان به ریاست رییس جمهوری ‌و در غیاب وی معاون اول رییس جمهوری تشکیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش،  وزیر علوم ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر کشور، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان تربیت بدنی، مشاور رییس جمهور در امور زنان، چهار نفر از زنان و مردان صاحب‌نظر و متعهد به انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعضای این شورا هستند.

دبیر این شورا توسط رییس جمهوری تشکیل می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید