امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

نفتکش  ایران یونان

 

دادگاه یونان حکم پیشین مبنی بر صدور مجوز برای آمریکا به منظور مصادره محموله نفت ایران را که در امتداد سواحل یونان توقیف شده بود، لغو کرد.

 

 سه منبع آگاه گزارش کردند که یک دادگاه در یونان روز گذشته (چهارشنبه)، حکم اولیه دادگان مبنی بر صدور مجوز برای ایالات متحده آمریکا به منظور مصادره بخشی از محموله نفت ایران در نفتکش ایرانی در امتداد ساحل یونان را لغو کرد.

 

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، پیش از این صدور حکم مصادره محموله نفت ایران با واکنش خشمگینانه ایران مواجه شده بود و یک منبع حقوقی که خواست نامش نشود، گفته است که ایران خواستار تجدیدنظر در حکم اولیه دادگاه یونان شده بود.

 

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه گفته است: «اقدام برای لغو حکم مورد پذیرش دادگاه قرار گرفت. (هم‌اکنون)، رد حکم دادگاه تجدیدنظر دشوار خواهد بود».

 

رویترز گزارش کرده است که هنوز مشخص نیست که آیا دولت‌های ایالات متحده یا یونان به حکم دادگاه تجدیدنظر یونان که در دادگاه تجدیدنظر منطقه «چالکیس» صادر شده، اعتراض خواهند کرد یا خیر.

 

بر اساس این گزارش، نتیجه دادگاه تجدیدنظر در خصوص لغو حکم مصادره محموله نفت ایران هنوز علنی نشده است.

 

مقامات یونان در ماه آوریل کشتی لانا با پرچم ایران، پگاس سابق را با ۱۹ خدمه روس در نزدیکی ساحل جزیره جنوبی «اویا» به بهانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین توقیف کردند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید