امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

صولت مرتضوی

 

معاون اجرایی رییس جمهوری با اعلام خبر ابلاغ «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تا دو هفته آینده، تصریح کرد: دولت تمام‌قد در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنهاست و نگاه دولت این است که با متخلفان حادثه متروپل به‌ ویژه استاندار، شهردار و مسوولان شورای شهر وقت بدون اغماض برخورد شود.

 

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید صولت مرتضوی» درباره برنامه‌های دولت برای حمایت و مساعدت به خانواده‌های آسیب‌دیده از حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: دولت تمام‌قد پشتیبان و در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنهاست و مردم آبادان بدانند این دولت با تمام قوا برای حل مشکلات کشور و به ویژه مشکلات مردم عزیز و نجیب خوزستان ایستاده است. 

 

وی افزود: رییس جمهوری در سفر نوروزی به خوزستان دستور دادند «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تدوین شود که این طرح مراحل پایانی تدوین را می‌گذارند و ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

 

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: ساختمان متروپل پروژه‌ای بوده که با مجوز شهرداری وقت ساخته شده و قطعاً با توجه به این‌که شهرداری مشارکت داشته و برای آن پروانه صادر کرده، شورای شهر این مشارکت را تصویب کرده است.

 

مرتضوی افزود: این ساختمان با وجود تخلف بسیار سنگینی که صورت گرفته، با حضور استاندار وقت و مسوولان محلی افتتاح شده و به‌ همین خاطر شهردار، مسوولان شورای شهر و استاندار وقت باید در محاکم قضایی و دادگاه افکارعمومی پاسخ گو باشند.  

 

وی تصریح کرد: نگاه دولت برخورد با متخلفان است و تأکید داریم با هر کسی که در این پروژه مرکتب تخلف شده، باید بدون مماشات و اغماض برخورد شود.

 

معاون اجرایی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت برای جبران خسارت داغدیده‌ها، آسیب‌دیدگان و کسانی که به‌خاطر این حادثه کسب‌شان تعطیل شده برنامه دارد که با جدیت پیگیری می‌شوند.

 

مرتضوی درباره تخصیص اعتبارات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی هم توضیح داد: تا پایان اردیبهشت اعتبارات ۱۷ استان ابلاغ شده و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید