امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ساختمان ناایمن

 

سرانجام نام ۱۲۹ ساختمان ناایمن که چند سال بود مدیران شهری به ویژه آتش‌نشانی از آن سخن می‌گفتند، منتشر شد. عضو شورای شهر تهران می‌گوید: «شنبه‌شب دادستان کل کشور اعلام کرد با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار فهرست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد.»

 

به گزارش انصاف نیوز، این گزارشی است که شورای شهر پنجم از آتش نشانی می‌گیرد و شهرداری وقت را ملزم می‌کند که آن را در سامانه‌ی شفافیت منتشر کند و با مالکانش به نوعی برخورد شود.

اما پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، به خواست برخی نهادها که انتشار آن را مصلحت نمی‌دانستند تمکین می‌کند. تمکین او در حالی بود که لیست این ساختمان‌ها نه طبقه بندی خاصی دارد و از سوی دیگر انتشار آن، مصوبه‌ی شورای شهر را هم داشت.

 

حالا ناصر امانی، عضو شورای شهر ششم تهران می‌گوید:«شنبه شب دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد».

 

امانی روز گذشته در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفته بود: باید تابلوهای ساختمان‌های پرخطر در این ساختمان‌ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

 

نام بیمارستان بوعلی، فجر، شهدای یافت‌آباد، فیاض بخش، غیاثی، ضیائیان، طرفه و مرکز درمانی شهید شاه‌آبادی در این لیست دیده می‌شود. همچنین دانشگاه شاهد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی و دانشگاه یادگار امام نیز به عنوان ساختمان‌های ناایمن تهران معرفی شده‌اند. 

 

نکته مهم در لیست منتشر شده این است که از ۱۲۹ ساختمان ناایمن، اغلب آنها پاساژها و مراکز خرید و سپس مجتمع‌های مسکونی هستند که یا جمعیت زیادی در آن رفت و آمد یا زندگی می‌کنند.

 

این لیست هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید