امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

باران

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید،خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف ایران خبر داد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور، امروز (۳خرداد) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بخش‌هایی از گیلان، مازندران و چهارشنبه (۴ خرداد) علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از گلستان و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وقت پیش‌بینی می‌شود.

 

این شرایط پنجشنبه (۵ خرداد) با شدت کمتر در اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی انتظار می‌رود. جمعه (۶ خرداد) نیز در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

شنبه (۷ خرداد) مجدد در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

همچنین، امروز در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر و به‌تدریج در بخش هایی از شمال شرق و غرب گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. 

 

علاوه بر این، امروز خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه تا شنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب، تنگه هرمز مواج خواهد بود همچنین طی سه روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

آسمان تهران نیز فردا (۴ خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و در ‌روز  پنج‌شنبه (۵ خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

در امروز و فردا ( ۳ و ۴ خرداد) بندرعباس با دمای ۴۲ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۷ درجه سانتی گراد و سنندج با دمای ۷ و ۹ درجه سانتی گراد سردترین مراکز استان‌ کشور است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید