شمار جانباختگان به ۱۱ نفر رسید

بازداشت ۱۰ نفر از عوامل اصلی در حادثه متروپل

 

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

 ظهر روز گذشته دوشنبه دوم خرداد، مجتمع تجاری "متروپل" در خیابان امیری آبادان، فرو ریخت؛ در پی این حادثه این خیابان مسدود و اطراف ساختمان تخلیه شد.

 

 به گزارش ایسنا، در این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان باخته اند و تعدادی مصدوم شده اند.

 

 بازداشت ۱۰ نفر از عوامل اصلی در حادثه متروپل

 دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از مقصران حادثه ساختمان متروپل دستگیر شدند.

 

 صادق جعفری چگینی درباره حادثه ساختمام متروپل، اظهارکرد: در پی وقوع این حادثه و در اجرای دستور دادستان کل کشور مبنی بر سرعت در رسیدگی و برخورد جدی با عوامل متخلف و مسببان حادثه، بلافاصله در محل حادثه حاضر شدیم و دادستان آبادان و بازپرس ویژه نسبت به انجام تحقیقات اولیه دستورات قضایی صادر شد.

 

وی ادامه داد: ضمن این که دستورات لازم در جهت تامین امنیت در منطقه و اموال افرادی که در محل هستند نیز صادر شد. همچنین دستورات قضایی لازم برای انتقال اجساد به پزشکی قانونی و شناسایی هویت آن ها هم صادر شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: در جهت برخورد با عوامل این حادثه نیز با تشکیل کارگروه کارشناسی به همراه مراجع امنیتی و انتظامی از جمله سازمان اطلاعات سپاه، تا این لحظه 10 نفر از عوامل اصلی دخیل بروز این حادثه که در اجرای پروژه دخیل بودند دستگیر شدند.

از جمله شهردار فعلی آبادان و شهرداران سابق آبادان. همچنین تعدادی از پرسنل شهرداری و ناظرانی که در اجرای این پروژه نظارت داشتند به عنوان متخلفان و عواملی که در بروز حادثه دخیل بودند، دستگیر شده اند.

 

وی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه دارد و چنانچه افراد دیگری هم دخیل در این حادثه شناسایی شوند با آن ها هم برخورد جدی می شود.

 

 آخرین اخبار ریزش متروپل|‌ بازداشت شهرداران "فعلی، سابق و اسبق"‌/ افزایش جانباختگان حادثه ‌به 11 نفر/‌ آواربرداری با مدیریت وزیر کشور‌‌ + تصاویر و فیلم

 

ناظر ساختمان "متروپل" یک ماه پیش اخطاریه داده بود

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به صدور حدود ۵ هزار تذکر فنی به شهرداری‌های استان در مورد پروژه‌های مختلف، گفت: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوطه داد.

 

کوروش خواجوی با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: یک ماه پیش مهندس ناظر پروژه متروپل آبادان اخطاریه‌هایی در مورد وضعیت سازه پروژه به مالک و مراجع مربوط داد.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه سازمان‌های نظام مهندسی تنها اختیار اعلام وضعیت، هشدار و تذکر از نظر فنی را دارند و ضمانت اجرایی توقف پروژه را ندارند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اکنون هدف و تمرکز کار بر امداد و نجات است و در حال تلاش هستیم تا مشاوره‌های فنی برای کمک به عوامل امداد و نجات ارائه دهیم.

 

خواجوی بیان کرد: در فرصت مناسب باید همه اشکالات سیستمی در این زمینه بررسی شود. از نظر ساختاری وظیفه مهندس ناظر و مجموعه نظام مهندسی اعلام اشکالات فنی است و ما مسئول توقف پروژه نیستیم.

 

وی تصریح کرد: حتما پروژه‌های دیگری نیز داریم که از سوی ناظران و سازمان نظام مهندسی نامه‌های متعددی در خصوص این پروژه‌ها نوشته شده است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار تذکر فنی جدی به شهرداری‌های خوزستان اعلام شده است که این آمار یعنی ۵ هزار ساختمان.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: البته قسمت عمده‌ای از این تذکرات منجر به توقف پروژه می‌شود و در اکثر موارد شهرداری‌ها در این زمینه اقدام می‌کنند اما موارد استثنایی نیز وجود دارد که حتی وقتی شهرداری هم در خصوص توقف پروژه اقدام می‌کند، مالک در اطراف پروژه حصار می‌کشد و به صورت نامحسوس به کار خود ادامه می‌دهد که آمار دقیقی از این بخش نداریم.

 

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: زمانی که بعد از ارسال نامه درخواست توقف، متوجه می‌شویم که اجرای پروژه ادامه دارد مجددا نامه‌نگاری انجام می‌شود.

در مجموع برای درمان اصلی این مساله، همه سرمایه‌گذاران و مالکان صنعت ساختمان باید بپذیرند این بررسی‌ها، گزارش‌های فنی و ایرادات مهندسان کار، صوری نیست و برای پیشگیری از چنین حوادثی و صیانت از جان هموطنان، ضرورت دارد.

 

دستور دادستان کل کشور به دادستان اهواز برای برخورد قاطع با متخلفان حادثه آبادان

دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به جانباختگان حادثه ریزش ساختمانی در آبادان، بر نظارت ویژه بر پرونده و برخورد قاطع با متخلقان تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی خطاب به دادستان اهواز ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان، بر تسریع در رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان تاکید نمود.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای جعفری چگینی دادستان محترم مرکز استان خوزستان

با سلام

حادثه ریزش ساختمانی در آبادان که موجب خسارات جانی و مالی برای عده ای از شهروندان عزیز شده است موجب تاسف گردید.

حسب اخبار و گزارشات، تخلفات و قصور و تقصیراتی در ساخت و ساز این بنا صورت گرفته است که ضمن عرض تسلیت این حادثه به خانواده داغدار جانباختگان با تاکید به دادستان محترم آبادان مبنی بر رسیدگی سریع و برخورد قاطع با متخلفین، بر اساس وظایف قانونی، جنابعالی نیز بر روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته نظارت ویژه داشته و نتایج را به قید فوریت به دفتر اینجانب گزارش فرمایید.

 

شمار جانباختگان ریزش متروپل آبادان به ۱۰ تن رسید

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ تن خبر داد.

 

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر رسیده است.  

 

وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.  

 

حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل حادثه "متروپل" / تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران

وزیر کشور و معاون اقتصادی رئیس جمهور برای بررسی حادثه ساختمان مترو پل وارد آبادان شدند.

 

احمد وحیدی وزیر کشور بامداد سه شنبه جهت بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر کرد.

 

 در این سفر محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و وحیدی نژاد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور، وزیر کشور  را همراهی می کنند.

 

همچنین امشب نیز جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد. 

 

گفتنی است، ظهر روز گذشته مجتمع تجاری "متروپل" در خیابان امیری آبادان فرو ریخت؛ در این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان باخته اند و و تعدادی مصدوم شده اند. امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه همچنان ادامه دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترور شهید صیاد خدایی بار دیگرعمق عصبانیت دشمنان ایران از سپاه پاسداران را نشان داد.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید