بایدن: تحقیقات آغاز شود

واکنش آمریکا به حمله صهیونیست‌ها به مراسم تشییع پیکر خبرنگار الجریزه

واکنش آمریکا به حمله صهیونیست‌ها به مراسم تشییع پیکر خبرنگار الجریزه

 

مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به حمله نظامیان صهیونیست به مراسم تشییع پیکر شهید "شیرین ابوعاقله" خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر واکنش نشان دادند.

 

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این سوال که آیا حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله و ممانعت از شرکت آنها در راهپیمایی را محکوم می ‎کند؟ بدون محکوم کردن اقدام نظامیان صهیونیست گفت که باید تحقیقات صورت گیرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من همه جزئیات را نمی‌دانم، اما می‌دانم باید تحقیقات در این رابطه صورت بگیرد.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز عصر جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر با ابراز نگرانی از حمله نیروهای صهیونیستی به مراسم تشییع پیکر این خبرنگار گفت که هر خانواده ای حق دارد عزیز خود را با احترام و بدون مانع به خاک بسپارد.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز از رفتار خشونت آمیز پلیس اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

 

توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشت: به شدت از تصاویر مربوط به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله ناراحت شدم. قتل غم انگیز او باید با نهایت احترام، متانت و دقت رسیدگی شود.

 

 

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری النشره، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

 

 این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید