امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

نبیلا مسرلی

 

سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت جمع‌بندی مذاکرات وین گفت: متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، نبیلا مسرلی این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری از بروکسل بیان کرد و افزود که گفت‌وگوها همچنان جریان دارد و به مرحله نهایی نزدیک شده است.

 

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر به مذاکرات وین بازگردیم و توافق را به نتیجه برسانیم. این مقام اروپایی یادآور شد که مذاکرات از ۲۰ اسفند وارد یک دوره تنفس شده تا «هیات‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های نهایی و خیلی سخت سیاسی به پایتخت‌ها برگردند.»

 

وی افزود که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها و آمریکا در تماس است تا توافق نهایی محقق شود.

 

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

 

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دست یابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

 

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هفته پیش در سخنانی تصریح کرد: چهار موضوع به عنوان خط قرمز خودمان در مذاکرات پیش رو داشتیم.

از چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده است و به مرحله توافق رسیدیم اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی همچنان باقی مانده است.

 

وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقی مانده داشته باشد آماده هستیم در نخستین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.

 

وی با اشاره به ضرورت برداشتن گام‌های ملموس و اعتماد ساز از سوی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید