امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بازار خودرو

 

  بازار خودرو در سومین هفته اسفند ماه ۱۴۰۰ روند عجیبی به خود گرفت و به غیر از دو خودرو «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» که تغییر قیمتی در بازار نداشتند سایر خودروها با افت قیمت در بازار عرضه شدند.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از اقتصاد نیوز، در هفته جاری بازار خودرو با سرگردانی نرخ دلار روبرو بود و از سوی دیگر بی خبری از نتایج مذاکرات نیز موجب شد تا خریداران بیش از پیش از بازار پاپس بکشند و تمایلی برای ورود به بازار نشان ندهند؛ همین امر موجب شد تا در مدت زمان مورد بررسی از ۱۴ خودرویی ارزیابی شده در بازار ۱۲ خودرو با افت قیمت عرضه شوند.

 

از سوی دیگر بررسی بازار خودروها در هفته های پایانی اسفند نشان می دهد که بازار تمایلی به تغییر قیمت ندارد، ثبات بر بازار سایه انداخته و آن طور که فعالان بازار خودروها می گویند، نوسان نرخ دلار در هفته ای که پشت سر گذاشته شد هم بازار خودروها را به تغییر وادار نکرد و قیمت ها ثابت ماندند.

 

برخی فعالان بازار معتقدند که بازار خودرو سرگردان است و به همین دلیل قیمت ها دست از نوسان برداشته و ثبات قیمت در پیش گرفته اند.

چرا که هر ساله در این موقع از سال، خریداران وارد بازار می شدند، معاملات داغ می شد و قیمت ها هم رشد می کرد اما امسال در آستانه سال جدید، خبر چندانی از خریداران نیست و بازار هم نمی تواند رسم هر ساله گرم شدن معاملات و افزایش قیمت را به جا بیاورد.

به همین دلیل در هفته سوم اسفند ماه تمامی خودروهای پرطرفدار به جز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» سایر خودروها یک تا ۹ میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشتند.

 

وضعیت بازار خودرو

در سومین هفته اسفند ماه، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افت ۹ میلیون تومانی در بازار بیشترین افت قیمت را ثبت کرد و «سمندLX با موتور EF۷» ، «دنا معمولی» و «سورن» با افت یک میلیونی قیمت کمترین افت قیمت را داشتند.

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک، هم با سایر خودروها همراه شد و کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

بر همین اساس در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «کوییک معمولی» و «کوییک R» با افت دو میلیونی هر دو به ترتیب ۱۹۲ و ۱۹۷ میلیون تومان دست به دست شدند.

 

«شاهین» هم این هفته افتی دومیلیونی در بازار داشت و ۳۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

 

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در مدت زمان مورد بررسی کاهش قیمت های ۲ تا ۳ میلیون تومانی را تجربه کردند.

«تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲ معمولی» در سومین هفته اسفندماه ۱۷۸ و ۱۸۲ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.

 

«ساینا» هم در این هفته با افت یک میلیونی در بازار عرضه شد و با قیمت ۱۹۳ میلیون تومان دست به دست شد.

 

قیمت محصولات پژو در بازار

اسفندماه برای خانواده پژو ۲۰۶ با ثبات قیمت آغاز شد و این روند برای «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در سومین هفته اسفند هم تکرار شد.

این دو خودرو این هفته به ترتیب ۳۳۰ و ۳۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شدند اما «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» افت ۲ میلیونی را در بازار تجربه کرد و ۲۶۷ میلیون تومان قیمت داده شد. 

 

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند  هم این هفته کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

در سومین هفته اسفند ماه «سمند LX با موتورEF۷» یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و ۲۷۹ میلیون تومانی شد.

«سمند سورن» نیز چهار میلیون کاهش قیمت را ثبت کرد و در بازار ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رسید. 

 

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد «دنا پلاس توربو» با کاهش ۹ میلیون تومانی رکورد افت قیمت را شکست و در بازار با قیمت ۴۸۰ میلیون تومان معامله شد.

«رانا پلاس» هم با افت پنج میلیونی در بازار ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورد و  «دنا معمولی» نیز در سومین هفته اسفندماه  افتی یک میلیونی داشت و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید