امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

درنگی بر پیشنیه کاری زنده یاد بهروز صانعی

 

بهروز صانعی بازیگر پیشکسوت تئاتر شهرستان امیدیه و استان خوزستان درگذشت.

 

به گزارش حبیب خبر، بهروز صانعی بازیگر فعال و پیشکسوت تئاتر خوزستان و شهرستان امیدیه روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در شهرستان امیدیه از دنیا رفت.

 

زنده‌یاد صانعی متولد ۳۱ شهریور ۱۳۴۹ شهرستان آبادان و دارای مدرک فوق دیپلم بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، فعالیت نمایشی را از سال ۱۳۶۱ با نمایش «طلوع دهکده» در شهرستان شهرکرد آغاز کرد و در ادامه با حضور در شهرستان امیدیه در تولیدات نمایشی شهرستان‌های امیدیه، آغاجاری و بهبهان حضور داشت و در جشنواره‌های تئاتر استان خوزستان، منطقه‌ای و ملی صاحب عناوین مختلف بازیگری در سال‌های فعالیت شده بود.

 

برخی از نمایش‌هایی که زنده‌یاد بهروز صانعی در آنها به عنوان بازیگر ایفای نقش کرد عبارتند از: صبح طلوع می‌کند، صبح روز چهلم، زخم بر زخم، قصه گرگ گرسنه، روز داخلی ۱۲ شب، اسب، کاکاسیاه، روزی از زندگی یک آدم عشق پیت، ورود کودکان ممنوع، آلونک تلخ، شوومان، ماهک، بهمنشیر، قبله دعا، باد که می‌نویسد و... .

 

با تشکیل گروه تئاتر ماتریوشکا، بهروز صانعی به عضویت این گروه تئاتر پروانه‌دار در شهرستان امیدیه درآمد و در این روزها مشغول تمرین نمایش «باد که می‌نوسید» به کارگردانی غزل بویری برای حضور در جشنواره نمایشنامه‌خوانی «گام اول» و اجرای عمومی اثر نمایشی فوق بود که روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ خبر فوت این بازیگر پیشکسوت تئاتر استان خوزستان و امیدیه، جامعه هنرمندان تئاتر خوزستان را در بهت و اندوه فرو برد.

 

در آیین پایانی رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان که خرداد ۱۴۰۰ به دبیری ساسان شکوریان در هتل گیت بوستان اهواز برگزار شد، از بهروز صانعی بازیگر فعال و پیشکسوت تئاتر خوزستان و شهرستان امیدیه به پاس سال‌ها تلاش و فعالیت نمایشی مستمر با اهدای لوح یادبود و تندیس قدردانی و تجلیل شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید