امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 

اقتصادنیوز نوشت: کاهش قیمت ۱۱ خودروی پرطرفدار، خبر داغ بازار خودروها در سومین هفته بهمن ماه ۱۴۰۰ بود. هفته ای که با نوسان ارزش دلار و خبرهای خوب مذاکرات هسته ای همراه شد و کاهش قیمت خودروها در بازار را رقم زد.

 

سومین هفته بهمن ماه هم همچون هفته قبل روزهای گرم و پر خریداری برای بازار خودروها نبود. فعالان بازار خودروها معتقدند که بازار خودروها وارد فاز انتظار شده است، انتظار به سرانجام رسیدن مذاکراتی که مرحله دوم دور هشتم آن آغاز شده و این هفته خبرهای خوبی هم از روند آن به گوش رسید.

بسیاری معتقدند خبرهای خوب برجامی می تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار خودروها بگذارد و شاید همین دلیل در کنار رسم همیشگی بازار در فصل سرد برای کاهش حضور خریدار در بازار خودروها کافی باشد تا معاملات چندانی در بازار رقم نخورد.

 

وضعیت بازار خودرو

بررسی بازار خودروها در سومین هفته بهمن ماه نشان می دهد که در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، ۱۱ خودروی پرطرفدار بازار یعنی «سمند LX  با موتور EF۷»، «سمند سورن»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «کوییک R»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»  و «ساینا» کاهش قیمت های ۲ تا ۸ میلیون تومانی را ثبت کردند.

تنها ۲ خودروی «رانا پلاس» و «شاهین»، ثبات قیمت داشتند و «کوییک معمولی» تنها خودرویی بود که در هفته کاهش قیمت ها در بازار، رشد قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

 

قیمت خانواده کوییک در بازار

این هفته، در شرایطی که «کوییک معمولی» تنها خودرویی بود که افزایش قیمت یافته بود، «کوییک R» رکورددار کاهش قیمت در بازار شد.

بررسی بازار خودروها نشان می دهد این هفته، «کوییک معمولی» با افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت ۱۹۴ میلیون تومانی شد و «کوییک R» هم با کاهش ۸ میلیون تومانی قیمت ۱۹۸ میلیون تومان قیمت خورد.

 

در سومین هفته بهمن ماه، «شاهین» که معمولا نوسان قیمتی چندانی را تجربه نمی کند، ثبات قیمت داشت و همچون هفته قبل ۳۴۵ میلیون تومان دست به دست شد.

 

شاهین 22

 

قیمت تیبا در بازار خودرو

هفته سوم بهمن ماه برای خانواده تیبا هم کاهش قیمت به پایان رسید. این هفته «تیبا صندوقدار» با کاهش ۴ میلیون تومانی قیمت، ۱۷۸ میلیون تومانی شد و «تیبا ۲ معمولی» هم کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد و ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

 

«ساینا» نیز این هفته همچون دیگر محصولات گروه خودروسازی سایپا کاهش قیمت یافت و افت ۲ میلیون تومانی را ثبت کرد. ساینا این هفته ۱۹۵ میلیون تومانی بود.

 

تیبا 22

 

قیمت محصولات پژو در بازار

این هفته برای خانواده ۲۰۶ها هفته ای کاملا متفاوت را هفته گذشته بود. ۲۰۶ ها که هفته قبل رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها بودند و ۲ تا ۸ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بودند، این هفته با سایر خودروها همراه شدند و کاهش قیمت یافتند.

 

«پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با ۴ میلیون تومان کاهش قیمت ۲۶۷ میلیون تومان قیمت خورد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» کاهش قیمتی ۳ میلیون تومانی را ثبت کرد و ۳۱۷ میلیون تومانی شد و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم با کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی ۳۱۳ میلیون تومان معامله شد.

 

پژو 22

 

قیمت خانواده سمند در بازار

سمندها نیز این هفته کاهش قیمت یافتند. «سمند LX  با موتور EF۷ » با کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی ۲۸۲ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن» هم ۲ میلیون تومان ارزان شد و ۳۱۳ میلیون تومان به فروش رفت.

  1. سمند 22

 

قیمت سایر پرطرفدارها

در سومین هفته بهمن ماه، «رانا پلاس» هیچ تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل تجربه نکرد و همچنان ۳۱۰ میلیون تومان بود.

«دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در جمع ۱۱ خودرویی قرار گرفتند که کاهش قیمت را ثبت کردند و به ترتیب با کاهش قیمت ۲ و ۴ میلیون تومانی، ۳۵۳ و ۴۹۳ میلیون تومان قیمت خوردند.

 

دنا 22

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید