در گزارش سالانه اکونومیست اعلام شد؟

تهران در میان ۳۰ شهر گران جهان!

تهران در میان 30 شهر گران جهان!
 هفته‌نامه اکونومیست فهرست گران‌ترین شهرها ۲۰۲۱ را منتشر کرد. در این فهرست تهران با جهش 79 پله‌ای در جایگاه 30 شهر گران جهان قرار گرفت.
 

  هفته‌نامه اکونومیست، چاپ لندن، قیمت ۲۰۰ نوع کالا و خدمات در ۱۷۳ شهر جهان را بررسی کرده است.

 براساس گزارش سالانه اکونومیست، تل‌آویو، پایتخت اسرائیل برای نخستین‌بار گران‌ترین شهر جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

 

 دویچه‌وله که گزارش اکونومیست را ترجمه کرده است در ادامه آورده است: پاریس، پایتخت فرانسه و سنگاپور به لحاظ شاخص هزینه زندگی مشترکا در رتبه دومین شهرهای گران جهان قرار گرفته‌اند. پاریس در عین حال گران‌ترین شهر اروپا نیز هست.

 

 زوریخ، پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس که مهم‌ترین قطب اقتصادی این کشور نیز محسوب می‌شود در رتبه چهارمین شهر گران جهان قرار گرفته است.

 

 هنگ‌کنگ، کلان شهر خودمختار چین در سال‌های اخیر همواره در بین ۱۰ شهر گران جهان جای داشته است. این شهر از پر تراکم‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود و در لیست مجله اکونومیست در رتبه پنجم گران‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

 

 نیویورک، از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا و یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نه تنها آمریکا، بلکه جهان محسوب می‌شود. شهری که نبض بورس جهان در آن می‌تپد، در رتبه ششم گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار داشته است.

 

 ژنو، دومین شهر سوئیس است که با رتبه هفتم در میان ده شهر گران‌ جهان در لیست هفته‌نامه اقتصادی اکونومیست قرار گرفته است. ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد نیز هست که البته در سال‌های اخیر در لیست بهترین شهرهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی نیز قرار گرفته است.

 

کپنهاگ، پایتخت دانمارک هشتمین شهر گران جهان در لیست مجله اکونومیست به لحاظ شاخص‌های زندگی است.

 

لس‌آنجلس، کلان شهر آمریکایی و مرکز ایالت کالیفرنیا در رتبه نهم گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

 

گرچه نام توکیو، پایتخت ژاپن برخلاف سال‌های گذشته در سال ۲۰۲۱ دیگر در میان ده شهر گران جهان دیده نمی‌شود، اما اوساکا، دیگر کلان‌شهر ژاپن در رتبه دهم لیست گران‌ترین‌ شهرهای جهان قرار گرفته است.

اوساکا با بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت، دهمین منطقه شهری بزرگ جهان هم محسوب می‌شود و مهمترین مرکز مالی ژاپن است.

 

فرانکفورت در لیست کونومیست در رتبه ۱۹ گران‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است و بدین ترتیب گران‌ترین شهر آلمان نیز محسوب می‌شود.

 

برلین، پایتخت آلمان با سقوط ۸ پله‌ای به نسبت سال ۲۰۲۰ در رتبه ۵۰ لیست اکونومیست در سال جاری جای گرفت و در میان شش شهر آلمان، ارزان‌ترین شهر این کشور برای زندگی بوده است.

 

دمشق، پایتخت سوریه در تحقیق مجله اکونومیست ارزانترین شهر در میان ۱۷۳ شهر بوده است. درآمد مردم در سوریه بسیار پایین است و سایه جنگ هنوز هم بر سر آن‌ها سنگینی می‌کند.

 

تهران، پایتخت ایران با جهش ۵۰ پله‌ای از رتبه ۷۹ در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۲۹ در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ صعود کرد./اقتصاد نیوز

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید