امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 
خودروهای در رهن سایپا آزاد می شوند/ آرامش نسبی بازار + جدول

 

بازار خودروهای سایپا که در هفته جاری تداوم رشد قیمت خود را حفظ کرده بودند، امروز 18 آبان 1400 با اعلام فراهم شدن زمینه فک رهن اسناد خودروهای فاکتور شده سایپا کمی آرام گرفتند.

 

به گزارش حبیب خبر از اقتصادنیوز؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز سه خودرو در میان محصولات سایپا رشد قیمت داشته اند و 3 خودرو بدون تغییر در بازار قیمت خوردند.

 

با ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت سایپایی در روزهای اخیر همراستا با نرخ دلار روند رو به رشد در بازار داشتند، روندی که امروز و با ثابت دلار در بازار از یک سو و باز شدن زمینه ورود خودروهای جدید به بازار کمی آرام شد.

 

فک رهن اسناد خودروهای فاکتور شده

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا امروز اعلام کرد که امکان فک رهن اسناد خودروهای فاکتور شده و  مشتریان این شرکت که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری انتخاب شده اند و خودروهای آنان فاکتور شده فراهم شده و این گروه می توانند پس از تسویه حساب نسبت به فک رهن خودروهای خود اقدام کنند. سیدجواد سلیمانی افزود: این اقدام به ‌دنبال تقاضای مشتریان محصولات گروه خودروسازی سایپا و همچنین موافقت و صدور مجوز از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و این امکان را در اختیار خریداران محصولات سایپا قرار می‌دهد تا پس از تسویه حساب نسبت به فک رهن اقدام کنند.

 

 طرحی که با اجرایی شدن آن، امکان خرید و فروش محصولات عرضه شده در طرح‌های قرعه‌کشی را فراهم می‌کند و مالکان این خودروها می‌توانند نسبت به فروش آن در بازار اقدام کنند.

 

در این باره مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد براساس تصمیم گرفته مقرر شده اسناد ترهین آن دسته از مشتریانی که در طرح‌های فروش فوق‌العاده و یا پیش‌فروش ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تسویه حساب آزاد شود.

 

به گفته سلیمانی، مشتریان محصولات سایپا می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه با مراجعه به نمایندگی ‌های ثبت‌نام کننده و یا وب‌سایت اینترنتی سایپا نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقیمانده اقدام کنند.

 

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. در میان این محصولات کوییک R و تیبا 2 معمولی و ساینا امروز رشد یک میلیونی قیمت داشتند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» پس از سه روز افزایش امروز ثابت شد و این خودرو در بازار با قیمت 338 میلیون تومان عرضه شد.

«تیبا 2 معمولی» هم امروز رشد یک میلیون تومانی داشت و در بازار 173 میلیون تومان قیمت خورد. «تیبا صندوقدار» هم امروز بدون تغییر و با قیمت 161 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «ساینا» هم امروز تداوم رشد خود را حفظ کرد و با رشد یک میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار با قیمت 172 میلیون تومان عرضه شد.

اما با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «کوییکR» هم امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به 182 میلیون رسید و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر در بازار 176 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

 

سایپا 18

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید