امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

کنایه یک کارشناس به همسر ابراهیم رئیسی/ به نظر می رسید دغدغه آموزشی بیشتری داشته باشید

 

مسعود فیاضی در فضای سیاسی- اجتماعی کشور بیش از حسین باغگلی وزیر پیشنهادی پیشین دولت سیزدهم شناخته شده است، اما چهره بودن فیاضی تا اینجا به دلیل هیاهوهایی بوده که بیش از نفع برای او ضرر داشته است.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از آفتاب یزد، حسین باغگلی، گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت آموزش و پرورش بود که البته نتوانست در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد؛ حالا اما پس از کش و قوس‌های فراوان و با نزدیک شدن به روزهای آخر دوره سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهور روز گذشته گزینه پیشنهادی دیگری برای این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

مسعود فیاضی گزینه معرفی شده به مجلس است که هنوز نیامده حواشی بسیاری به همراه داشته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی، شهردار پر حاشیه تهران است که در دوره حضور زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان معاون او معرفی شده بود.

 

با این حال این وزیر پیشنهادی سابقه چشم‌گیری در حوزه آموزش و پرورش نداشته و به همین دلیل هم کارشناسان حوزه آموزش امیدوارند حضور او در این وزارتخانه اوضاع وزارت آموزش و پرورش را از چیزی که هست بدتر نکند!

 

سوابق وزیر پیشنهادی پرحاشیه

مسعود فیاضی در فضای سیاسی- اجتماعی کشور بیش از حسین باغگلی وزیر پیشنهادی پیشین دولت سیزدهم شناخته شده است، اما چهره بودن فیاضی تا اینجا به دلیل هیاهوهایی بوده که بیش از نفع برای او ضرر داشته است.

 

مسعود فیاضی کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه فنی تهران گذراند و بعد از آن و با گذشت ۲۵سال، به مقام استادیاری در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی رسید.

از مهندسی تا فقه را می‌شود شروع یک تحول درونی در او نامید، اما فیاضی در همان سال‌های فراگیری فقه و اصول با ورود به سطوح گوناگون مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، خود را در قامت یک پژوهشگر نشان داد و در همان زمان پیشوندهای زیادی در جلوی نام او با پیوست وزارت آموزش و پرورش آمد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسئول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسئول کلان بنیاد ‌ای سی دی ال و رئیس هیئت مدیره انتشارات مدرسه هستند که البته حضور فیاضی در هر کدام از این مسئولیت‌ها با سر و صدا همراه بود.

 

نظر یک کارشناس؟

محمدرضا نیک نژاد، کارشناس آموزشی در این باره به آفتاب یزد گفت:« متاسفانه این طور که مشخص است آقای فیاضی هم مانند آقای باغگلی چندان تجربه‌ای در حوزه آموزش و پروش ندارد و تنها موضوعی که در رزومه ایشان به چشم می خورد این است که زمانی که آقای زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بوده‌اند ایشان هم به عنوان معاون آقای زاکانی در این مرکز حضور داشتند. به غیر از آن سابقه‌ای در حوزه آموزش و پرورش در سابقه ایشان وجود ندارد.

مدارک تحصیلی ایشان هم مرتبط با حوزه آموزش و پرورش نیست. واقعیت این است که هیچ امیدی هم برای اینکه مجلس به او رای اعتماد ندهد وجود ندارد چون باغگلی هم به دلیل اعتراضاتی که صورت گرفت از مجلس رای اعتماد نیاورد اما با کش و قوس‌هایی که در ماه‌های اخیر به وجود آمد به نظر می‌رسد این اتفاق شامل حال آقای فیاضی نخواهد شد.»

 

وی تصریح کرد:« همسر آقای رئیسی جزو شورای عالی آموزش و پرورش است به همین دلیل به نظر می‌رسید ایشان دغدغه‌های آموزشی بیشتری داشته باشند اما در عمل چیزی که شاهدش هستیم این است که کسانی که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کردند اصلا سر رشته‌ای از مشکلات حوزه آموزش کشور ندارند و این موضوع جای تعجب دارد!»

 

این کارشناس آموزشی افزود:« من و همه معلمان و دیگر کارشناسان حوزه آموزش با وضع موجود انتظار بهبود برای اوضاع آموزش کشور نداریم و تنها امیدواریم با مدیریت آقای فیاضی وضع از این بدتر نشود. چون واقعیت این است که با تحصیلات آقای فیاضی و سن و سالی که دارند بعید به نظر می‌رسد بتوانند گره‌ای از مشکلات بی‌شمار حوزه آموزش و پرورش کشور باز کنند. بنابراین ما فقط امیدواریم مدیریت آقای فیاضی آسیب جدی‌تری به حوزه آموزش کشور وارد نسازد.»

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید