رصد بازار خودروهای داخلی؛

دوربرگردان قیمت خودرو در بازار + جدول قیمت

دوربرگردان قیمت خودرو در بازار + جدول قیمت

 

بازار خودرو پس از دو هفته روند نزولی اولین هفته آبان 1400 را با رشد قیمتی تا سقف 2.5 درصدی به پایان رساند.
 

به گزارش حبیب خبر از اقتصاد نیوز؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار در هفته سپری شده، رشد یک تا چهار میلیون تومانی داشت، رشد قیمتی که فعالان بازار آن را به افزایش قیمت دلار نسبت می دهند.

به گفته فعالان بازار خودرو نرخ دلار چندی است که نوسان دارد و این امر علاوه بر سردرگمی بازارهای سرمایه ای، بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده، بطوریکه بازار خودرو که مدتی بود مسیر خود را از دلار جدا کرده بود مجدد با اثربخشی از قیمت دلار در بازار قیمت گذاری می شود.

 

از سوی دیگر هر چند بازار خودرو در هفته سپری شده با افزایش قیمت روبرو شد، اما به گفته فعالان بازار عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است و این امر موجب فریز شدن بازار شده تا تغییرات پی در پی قیمت ها در بازار خرید و فروش تاثیر چندانی نداشته باشد.

 

 روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «سمند LX با موتور EF7» و «شاهین» خودروهایی بودند که رشد قیمتی نداشتند اما سایر خودروها رشد 0.5 تا 2.5 درصدی قیمت را در بازار تجربه کردند.

 

براساس رصد بازار خودروها در هفته سپری شده، خودروهای «سمند سورن پلاس»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» و «تیبا 2» معمولی با افزایش 4 میلیونی بیشترین رشد قیمت را در اولین هفته آبان ماه ثبت کردند.

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

در اولین هفته آبان ماه، خانواده کوییک افزایش 1 تا 2 میلیون تومانی در بازار داشتند.  بنا براعلام فعالان بازار خودرو، «کوییک معمولی» در این هفته یک میلیون تومان رشد قیمت یافت و «کوییک R » نیز دو میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

 

با این شرایط قیمت، «کوییک معمولی» در بازار به 172 میلیون تومان رسید و «کوییک R» هم در بازار 175 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

 

شاهین

 

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

خودروی «شاهین» که هفته سوم مهرماه، رکوردار افت قیمت بود، در اولین هفته آبان ماه ثبات قیمت را پیش گرفت و این خودرو همچون هفته قبل 328 میلیون تومان دست به دست شد.

 

شاهین اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 328 میلیون تومانی است.

 

قیمت محصولات پژو در بازار

هفته اول آبان ماه برای خانواده پژو 206 هفته پرهیجانی بود، بطوریکه این خانواده در هفته سپری شده رشد 2 تا 4 میلیونی قیمت را تجربه کردند.

 

در این هفته «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» در بازار رشد 4 میلیونی داشتند و قیمت آنها به ترتیب به 295 و 292 میلیون تومان رسید.

 

«پژو 206 تیپ 2» نیز افزایش 2 میلیون تومانی را ثبت کرد و قیمت آن در اولین هفته آبان به 251 میلیون تومان رسید.

 

پژو

 

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در اولین هفته آبان ماه «سمند lx با موتورEF7» همانند هفته قبل ثبات قیمت داشت و همچنان با قیمت 265 میلیون تومان در بازار خرید و فروش  شد.

 

«سمند سورن پلاس» هم در این مدت 4 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به 313 میلیون تومان رسید.  

سمند

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید