امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

vaccine

 

انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد: دوز سوم واکسن کرونا را به همه افراد بالای ۵۰ سال و سایر افراد آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد تا ایمنی آنها را در طول ماه‌های زمستان تقویت کند.

 

به گزارش حبیب خبر، همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: تصمیم برای عرضه دوزهای یادآور واکسن کرونا از هفته آینده آغاز خواهد شد. همچنین دولت انگلیس تصمیم گرفت به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم یک دوز واکسن کرونا بزند.

 

«کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی» (JCVI) که به دولت انگلیس مشورت می‌دهد توصیه کرد: دوزهای یادآور واکسن کرونا به افراد بالای ۵۰ سال، کارکنان مراقبت بهداشتی، افراد دچار بیماری‌ زمینه‌ای و افرادی که اطرافیان شان دچار اختلال دستگاه ایمنی هستند، تزریق شود. این دوز یادور باید شش ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن تزریق شود.

حدود سی میلیون نفر در انگلیس واجد شرایط دریافت دوز یاداور واکسن هستند که هدف آن رفع مشکل کاهش نسبی ایمنی ناشی از واکسن در طول زمان است.

 

گرچه شمار افرادی که در حال حاضر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، بالاتر از زمان مشابه در سال پیش است و اکنون بیش از ۳۰۰۰۰ عفونت جدید در روز رخ می‌دهد، دولت انگلیس دوباره محدودیت‌ بیشتری را اعمال نکرده است، چرا که پوشش بالای واکسیناسیون باعث شده است که شمار افرادی برای کووید-۱۹ نیاز به درمان پیدا می‌کنند و می‌میرند، به شدت کاهش یابد.

 

البته دولت انگلیس گفته است: اگر در هفته‌ها و ماه‌های آینده فشار بر بیمارستان‌ها بیش از حد بالا برود، دوباره محدودیت‌هایی را اعمال کند. شمار افراد بستری‌شده به علت کووید-۱۹ در بیمارستان‌های انگلیس حدود ۸۵۰۰ نفر است که بسیار کمتر از شمار حدود ۴۰۰۰۰ نفری است که در اوج موج دوم هولناک پاندمی در بیمارستان‌ها بستری بودند.

 

کمیته مشترک واکسیناسیون انگلیس توصیه کرده است که واکسن فایزر گزینه اول برای استفاده به عنوان دوز یادآور باشد و گزینه جایگزین واکسن مدرنا با نصف دوز معمول آن است.

 

به گفته این کمیته این واکسن‌ها که از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، به عنوان واکسن یادآور موثرتر هستند. واکسن آسترازنکا که نیز که از فناوری «ناقل ویروسی» استفاده می‌کند، به هر کسی که به دلایل بالینی نمی‌تواند از واکسن‌های mRNA استفاده کند، عرضه خواهد شد.

 

سازمان جهانی بهداشت با ارائه دوز سوم یادآور واکسن موافق نیست و از کشورهای ثروتمند خواسته است تا تا زمانی که همه کشورهای جهان به پوشش واکسیناسیون دست کم ۴۰ درصدی برسند، این کار را به تاخیر بیندازند.

فقط چند کشور ثروتمند دیگر تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را توصیه کرده‌اند. 

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این هفته به بحث درباره لزوم تجویز دوز سوم یادآور واکسن خواهد پرداخت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید