امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

 
از پیشنهاد صلح ملی استقبال می‌کنیم

 

مدیر حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: در کنار دولت افغانستان هستیم و از پیشنهاد صلح ملی استقبال می‌کنیم. ان شاء الله با پشتیبانی ایران این مصالحه واقع شود تا این جنایات خاتمه پیدا کند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز عید فطر که امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) در اهواز اقامه شد، با اشاره به حملات موشکی فلسطینیان به اسرائیل، اظهارکرد: همیشه از اسراییل چهره شکست ناپذیری ساخته بودند که البته اسراییل در برابر ارتش‌ها پیروز بود اما امروز فرق می‌کند چون امروز اسراییل در برابر مستضعفان قرار گرفته است که مسلمان و مجاهد در راه خدا هستند و از حکومت‌های انقلابی همچون ایران الهام می‌گیرند. این مستضعفان به پا خاسته‌اند و از خودشان دفاع می‌کنند و آن چهره شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مسئله دیگر جنایتی است که داعشی‌ها در کابل مرتکب شدند که عده‌ای شهید و زخمی شدند. ما این جنایت را محکوم می‌کنیم. تحلیل گران می‌گویند چون آمریکا اعلام خروج از افغانستان را کرده است، این اتفاقات زیر سر آمریکا است و می‌خواهد بگوید اگر من نباشم چه خواهد شد و شما با این حملات تروریستی مواجه می‌شوید و صلاحتان در این است که من در این جا بمانم. این هم یک تحلیلی است. داعش را آمریکا به وجود آورد و هر کجا که لازم شد آمریکا از این ها استفاده می‌کند. ما در کنار دولت افغانستان هستیم و از پیشنهاد صلح ملی استقبال می‌کنیم و ان شاء الله با پشتیبانی ایران این مصالحه واقع شود تا این جنایات خاتمه پیدا کند.

آیت‌الله موسوی جزایری با تاکید بر پرداخت زکات فطریه، گفت: این امر واجبی است و وقت پرداخت آن تا ظهر عید است. احتیاط این است که قبل از نماز عید پرداخت شود. اگر تا ظهر عید هم پرداخت نشد همچنان بر گردن مؤمنان است و باید پرداخت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در خوزستان گفت: برنامه‌های ختم قرآن در ماه رمضان خیلی خوب بود. توصیه ما این است که بعد از ماه رمضان از قرآن جدا نشوید. بعضی از خانواده‌ها هم جلسات قرآن خانوادگی دارند که بسیار سازنده است.

وی درباره شرکت در انتخابات تصریح کرد: امام و رهبری فرمودند که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است. نکند دلسرد شویم. از همه گناهان بدتر ناامیدی است. ان شاء الله رییس‌جمهور دولت جدید مشکل گرانی را حل کند چون ما مسئله دیگری نداریم و ام المصائب ما مسئله گرانی است. ما هم باید پشتیبانی کنیم و این پشتیبانی، همین شرکت ما در انتخابات است و سخنان امام را فراموش نکنیم. امام زنده است چون راه امام زنده است. رهبر معظم انقلاب هم ادامه راه امام است و همین راه را باید ادامه دهیم و همه ما در انتخابات شرکت کنیم و رأی به اصلح دهیم. همچنین به انتخابات شورا هم اهمیت دهید و در آن شرکت کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید