امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک کارشناس مسایل فلسطین اظهار کرد: در صورت برگزاری انتخابات حماس بیشترین کرسی‌ها در مجلس فلسطین را به خود اختصاص خواهد داد.

 به گزارش حبیب خبر، حسن هانی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات سیاسی و انتخاباتی در سرزمین های اشغالی گفت: برگزاری انتخابات فلسطین در روزها و هفته های آینده از اهمیت بالایی برخوردار است آن هم به خاطر تغییراتی که در سطح منطقه و جهان رخ داده است؛ پیروزی جو بایدن فضای جدیدی در سطح منطقه به وجود آورد و این امر موجب تضعیف جریان هایی از جمله حزب لیکود شد. الان رژیم صهیونیستی نسبت به رویکرد سیاسی تیم بایدن در رابطه با مساله فلسطین نگران است و اختلاف شدیدی میان دو رژیم آمریکا و اسراییل است و هنوز سیاست آمریکا نسبت به مساله منطقه و فلسطین مشهود نیست و اسراییل سعی دارد با حملاتی به حماس انتخابات را به تعویق بیندازد.

 وی گفت: شرایط اراضی اشغالی خوب نیست و نتانیاهو دچار بحران سیاسی شده است. چهار بار انتخابات زود هنگام انجام شده و تیم نتانیاهو و حزب لیکود نتوانستند اکثریت آرا را به دست آورند از این رو شانس حماس در به دست آوردن کرسی های مجلس فلسطین بالاست.

این کارشناس مسایل منطقه و فلسطین تصریح کرد: کشورهای عربی منطقه مساله فلسطین را رها کردند و سعی می کنند با اسراییل رابطه برقرار کنند با این وجود فضای سیاسی در فلسطین تغییر کرده و به سمت پیروزی حماس و جهاد اسلامی حرکت می کند.

هانی زاده گفت که اگر انتخابات فلسطین برگزار شود حماس با رای بالا پیروز می شود.

وی درباره رویکرد سیاست خارجی جو بایدن به مساله فلسطین تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز رویکرد مشخص و شفافی را از تیم جو بایدن شاهد نبودیم اما به نظر می آید رویکرد تیم بایدن این است که دو شخصیت مزاحم و ماجراجو مثل بن سلمان و نتانیاهو باید از چرخه قدرت خارج شوند و به نظر این مساله را دنبال می کند. بایدن معتقد است ترامپ به شدت از این دو فرد حمایت کرد و هزینه های سنگین سیاسی برای آمریکا در سطح منطقه و جهان به همراه داشت.

الان وضعیت فلسطین به شکلی است که بایدن باید راه حل میانه ایجاد کند که مانع پیروزی افراطیون در اسراییل شود، همچنین بن سلمان هم به خاطر پرونده خاشقجی که در آمریکا بازگشایی شده مورد توجه است .طبیعی است این روند به نفع جهاد و حماس است.

هانی زاده درباره فعالیت ها و رویکرد گروه های مقاومت فلسطینی گفت: رویکرد جنبش های جهادی این است که انتخابات باید برگزار شود. محمود عباس نگران است قدرت را از دست بدهد. اگر انتخابات برگزار شود به نفع حماس است در عین حال که حملات اخیر به حماس از سوی اسراییل برای به تاخیر انداختن انتخابات انجام گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید