امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پژوهشگاه شهید رضایی

کمیسیون تلفیق مجلس در قالب اعتبارات ردیف‌های موردی موقت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای «پژوهشکده شهید رضایی» دانشگاه شریف در نظر گرفته است. پژوهشکده ای که در جریان تلاش جمعی از نمایندگان مجلس برای ریاست مهرداد بذرپاش بر دیوان محاسبات با صدور گواهی اشتغال به کار برای بذرپاش خبر ساز شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از همشهری آنلاین، روز گذشته در توئیتر خبری درباره تخصیص اعتبار ویژه به پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف منتشر شد که بار دیگر نام این پژوهشکده را بر سر زبان ها انداخت.

امرداد ماه امسال نام این پژوهشکده با صدور نامه ای شبهه‌ انگیز برای مهرداد بذرپاش بر سر زبان ها افتاد، نامه ای که الهام اکبری همسر احمد نادری نماینده مردم تهران ابتدا آن را در توئیتر خودش منتشر کرد و خیلی نگذشت که شائبه جعلی بودن آن قوت گرفت.

از دیگر نمایندگانی که با این پژوهشکده ارتباط دارد سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس است که از اسفند سال 98 به عضویت هیات امنای این موسسه در آمده است.

امرداد امسال  که مهرداد بذرپاش باید طبق قانون ۲۰ سال سابقه مدیریتی برای گرفتن پست ریاست دیوان محاسبات را به مجلس ارائه می کرد، این نامه برای تائید اشغال به کار مهرداد بذر پاش در پژوهشکده صادر شده بود و البته پس از انتشار آن، پژوهشکده ناچار شد نامه ای دیگر برای رفع شبهات در مورد  این نامه منتشر کند.

 

عنایت ۵۰ میلیارد تومانی مجلس به یک پژوهشکده پرحاشیه | پای کدام نمایندگان در میان است؟
گواهی اشتغال به کار صادر شده ازسوی پژوهشکده شهید رضایی
برای بذر پاش

 

  البته جنجال‌ها به اینجا ختم نشد و مهرداد بذرپاش هم ناچار شد پاسخی دیگر به نامه بسیج دانشجویی بدهد.

 اخیرا هم الیاس نادران باز به موضوع سوابق بذر پاش اشاره و  تاکید کرد که گواهی کار بذرپاش در مؤسسه پژوهشی جعلی بوده .

نادران در بخشی از سخنانش گفته بود :«انتخاب رئیس دیوان محاسبات یک آیین‌نامه اجرایی دارد که کمیسیون بودجه پیشنهاد می‌دهد و کمیسیون آیین‌نامه آن را مصوب می‌کند. آقای بحرینی در کمیسیون تدوین این آیین‌نامه را تغییر دادند به اینکه باید ۲۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد نه فقط سابقه کار. ولی ایشان با توجه به سن و سال و دوره‌هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد برگه جعلی است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. اما من خیلی این جور حسن‌نیت‌ها را نمی‌فهمم! »

البته این سخنان تکذیب دیگر نماینده مجلس یعنی نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

به هر روی حال مشخص شده که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پژوهشگاه شهید رضایی دانشگاه شریف اختصاص داده شود. بندی که در لایحه پیشنهادی دولت نبوده و در حقیقت مجلس آن را به بودجه اضافه کرده است.

عنایت ۵۰ میلیارد تومانی مجلس به یک پژوهشکده پرحاشیه | پای کدام نمایندگان در میان است؟

این بودجه قرار است از  ردیف بودجه ۵۵۰۰۰۰ در لایحه پیشنهادی دولت در قالب اعتبارات ردیف‌های موردی موقت زیر جدول شماره 5 با عنوان برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه ۱۴۰۰ قرار ‌گیرد. موضوع قابل توجه اینجاست که در لایحه دولت برای این ردیف خاص ۸۸ هزینه یا تخصیص اعتبار دیده شده که در آن نامی از پژوهشکده شهید رضایی دیده نمی‌شود و  مجلس این ۸۸ مورد را به ۱۱۳ مورد افزایش داده است.

در همین زمینه حامد هادیان روزنامه نگار هم در توئیتی به همین موضوع اشاره کرد.

عنایت ۵۰ میلیارد تومانی مجلس به یک پژوهشکده پرحاشیه | پای کدام نمایندگان در میان است؟

 

حال اینکه آیا این بودجه ارتباطی به موضوع آقای بذرپاش دارد یا خیر و دلیل تعلق گرفتن آن، موضوع دیگری است که باید نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به آن پاسخ دهند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید