امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

انهدام باند کلاهبرداری ۳۰ نفره/ شناسایی املاک خالی از سکنه و فروش‌شان با اسناد جعلی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک باند جعل و کلاهبرداری که با شناسایی املاک خالی از سکنه و با سندسازی جعلی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پرونده کلاهبرداری از طریق لیزینگ خودرو گفت: حدود دو ماه پیش یک شرکت جعلی در محدوده نبوت راه اندازی و از طریق لیزینگ خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بودند. 

وی ادامه داد: پس از آن نیز همین گروه در خیابان ملاصدرا اقدام به راه اندازی شرکت دیگری برای فروش خودروها به صورت لیزینگی کرده و از این طریق کلاهبرداری می‌کردند. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اعضای این باند کلاهبرداری توسط کارآگاهان اداره چهارم شناسایی و بازداشت شدند. تعداد ۴۲ متهم که در این دفتر حضور داشتند و در حال پیش فروش خودرو بودند دستگیر شده و شرکت نیز پلمپ شده است. 

سرهنگ تقی‌پور تصریح کرد: تاکنون ۳۷ شاکی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و شکات دیگر نیز در حال شناسایی هستند. 

وی همچنین درباره پرونده جعل و کلاهبرداری دیگری که در همین اداره تشکیل شده بود، گفت: متهمان این پرونده با شناسایی املاک خالی از سکنه و با سندسازی جعلی تشکیل باند داده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان ۶ ملک را در این مدت با اسناد جعلی به فروش رسانده اند، تصریح کرد: متهمان این پرونده بیشتر در مناطق شمالی شهر فعالیت کرده و تاکنون نیز بیش از ۳۰ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند. متهمان اصلی این باند افرادی را با رخ‌سازی به عنوان خریدار ید اول معرفی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید