امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شایسته است دستگاه های عمومی و دولتی و نخبگان خوزستان اعم از مسوول و غیرمسوول، به جای متهم کردن یکدیگر و فرار از مسوولیت، با هم متحد شویم و معضل آب و فاضلاب و اشتغال را در سطح ملی حل کنیم.

به گزارش حبیب خبر، در این جلسه- که با موضوع «بررسی و ایجاد هماهنگی بیشتر در رفع مشکلات خوزستان و آبگرفتگی برخی استان‌های جنوب و غرب کشور» و با حضور دکتر علی شمخانی، دکتر محمد مخبر و دکتر محمد فروزنده در صبح پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۹ در دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد- دکتر محسن رضایی در سخنانی گفت: درباره مشکل های اصلی خوزستان از جمله «آب و فاضلاب» و «اشتغال» بررسی های لازم به عمل آمد و تصمیم هایی برای کمک به دستگاه های اجرایی استان گرفته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد جلساتی با هیات دولت و نمایندگان مجلس برگزار شود و پیرو پیگیری های قبلی، سرعت عمل بیشتری در حل مسایل زیرساختی استان صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین عصر روز چهارشنبه و صبح پنجشنبه در تماس های تلفنی جداگانه با آقایان دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان و موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز، ضمن دریافت گزارش وضعیت آبگرفتگی برخی از شهرهای خوزستان، خواستار هم افزایی امکانات موجود برای رفع این معضل و خدمت رسانی سریع و مناسب به مردم شد.

دکتر محسن رضایی پس از این جلسه، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برای مدیریت آب های سطحی در کلانشهر اهواز و پانزده شهر گرفتار آبگرفتگی که به یک مشکل پرتکرار تبدیل شده، نیازمند هم افزایی همه دستگاه های عمومی و دولتی و حل معضل در سطح ملی هستیم. زیرساخت های خوزستان در مدیریت آب های سطحی پاسخ گوی مشکلات نیست و امروز انباشت مشکلات نمود پیدا کرده و مردم را به دردسر انداخته است. شایسته است دستگاه های عمومی و دولتی و همه نخبگان خوزستان اعم از مسوول و غیرمسوول، به جای متهم کردن یکدیگر و فرار از مسوولیت، همه با هم متحد شویم و این معضل را در سطح ملی حل کنیم.

رضایی گفت: شیب طبیعی زمین در بخش عمده اراضی شهری اهواز و برخی شهرهای دیگر خوزستان که رودخانه از آنها عبور می کند، به طرف رودخانه بوده و برخی کارشناسان معتقدند: رودخانه نقش زهکش را به خوبی ایفا می کرده ولی با ساخت و سازهای تجاری و مسکونی و ساخت جاده در کنار رودخانه، عملاً زهکش های زیرزمینی از کار افتاده اند و زیرساخت های شهری مثل ایستگاه های پمپاژ فاضلاب و آب های سطحی و نیز مدیریت پسماند و مشارکت اجتماعی در مدیریت آب های سطحی و پسماند، متناسب با این توسعه شهری تقویت نشده اند که موجب آبگرفتگی معابر شهری می شود؛ به ویژه در مواقعی که بارندگی شدید یا بیشتر از حد معمول باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حل این معضل نیازمند هم افزایی همه دستگاه ها و نخبگان خوزستانی به منظور افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها، ارتقای مدیریت اجرایی و افزایش مشارکت واقعی مردم است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید