خیز انگلیس برای آغاز عملیات واکسیناسیون کرونا

خیز انگلیس برای آغاز عملیات واکسیناسیون کرونا

 هم زمان با طی شدن مراحل تایید واکسن‌ کرونا از سوی نهادهای بهداشتی در انگلیس، دولت این کشور از راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در سراسر انگلیس خبر داد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، بر اساس این طرح اگر واکسن کرونا به تایید نهادهای نظارتی برسد عملیات واکسیناسیون در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و سالن‌های عمومی شهرداری آغاز خواهد شد. «مت‌ هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس امیدوار است که این عملیات از ماه آینده میلادی (دسامبر) آغاز شود.

هنکاک در نشست خبری روزانه دولت لندن افزود: سازمان درمانی انگلیس در حال راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور است که بتواند چالش‌های لجستیکی برای ذخیره واکسن فایزر را در دمای زیر ۷۰ درجه سانتی‌گراد مدیریت کند.

وی درباره زمان آغاز عملیات واکسیناسیون نیز گفت: این مساله به سرعت ساخت واکسن بستگی خواهد داشت. «ما می‌دانیم که فرآیند ساخت واکسن دشوار است. از این منظر از سازمان ملی درمان تقاضا کردم تا خود را برای عملیات واکسیناسیون با سرعت تولید دارو مهیا کنند.»

هنکاک همچنین ابراز امیدواری کرد که اگر نهادهای نظارتی واکسن فایزر را تائید کنند ما از ماه آینده برای آغاز عملیات واکسیناسیون آماده خواهیم بود. وی مدعی شد: ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم اما هنوز تا پایان کار راه زیادی باقی مانده است.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۲۵۲ نفر دیگر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۵۱۱ تن جان خود را از دست داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که شرکت بایونتک منتشر کرده، انتظار می رود که واکسن BNT۱۶۲b۲ احتمالا از اواسط تا آخر دسامبر برای گروه هایی که در معرض خطر بالا قرار دارند، تزریق  شود.

نامزدی واکسن فایزر هیجان زیادی در سراسر جهان ایجاد کرد. شرکت فایزر بر اساس نتایج اولیه آزمایشات مرحله سوم خود اعلام کرد که به نظر می رسد این واکسن بیش از ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

به احتمال زیاد برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید ٢ واحد از آن با فاصله چند هفته ای تزریق شود. داده‌های اولیه به دست آمده از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان این واکسن باید خود را برای عوارض جانبی آن آماده کنند.

به گفته مقام های شرکت فایزر عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر است. این عوارض شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می‌مانند.

با وجود این که عوارض جانبی واکسن شدید نیست اما می‌تواند به طور موقت زندگی فرد را مختل کند و مانع انجام فعالیت‌های عادی روزمره شود. همچنین با توجه به این که لازم است واکسن در دو مرحله به فرد تزریق می شود، دریافت کنندگان این واکسن، به ناچار عوارض جانبی آن را دو مرتبه تجربه می‌کنند.  

نتیجه تحقیقات دانشمندان دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن کرونا نیز نتایج مثبتی را در پی داشته است. دولت انگلیس بالغ بر یک صد میلیون دوز از این واکسن، ۴۰ میلیون دوز از واکسن فایزر و ۵ میلیون دوز از واکسن جدید مدرنا سفارش داده است.

مقام‌های بهداشتی انگلیس، واکسن‌های جدید کرونا را روزنه امیدواری برای خروج از این بحران دانسته اما بعید می‌دانند تا کریسمس تحول خاصی صورت گیرد. گمانه‌زنی‌هایی که از سوی رسانه‌های انگلیسی مطرح می‌شود حاکیست که تا آوریل (اواسط فروردین) تمام افراد در این کشور واکسینه خواهند شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید