آسترازنکا یک داروی جدید را برای پیشگیری از کرونا آزمایش می‌کند

AZD7442

شرکت داروسازی آسترازنکا کارآزمایی مرحله نهایی ترکیبی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال طولانی‌اثر را به عنوان «درمان پروفیلاکتیک» برای پیشگیری از عفونت کرونا در افراد در معرض خطر تا حداکثر ۱۲ ماه آغاز کرده است.

به گزارش حبیب خبر، همشهری آنلاین به نقل از رویترز نوشت: کارآزمایی مرحله سوم بین‌المللی این دارو در مجموع ۵۰۰۰ نفر را در چند کشور در اروپا و آمریکا جذب خواهد کرد تا بی‌خطر بودن و تاثیربخشی این آمیزه آنتی‌بادی‌ها به نام AZD7442 را ارزیابی کند.

درمان پروفیلاکتیک با واکسن از این لحاظ متفاوت است که به جای وادار کردن دستگاه ایمنی بدن به ساختن آنتی‌بادی‌ها، مستقیما آنتی‌بادی‌ها را وارد بدن می‌کند. این درمان ممکن است در افرادی که دستگاه‌ ایمنی بدنشان ضعیف‌تر یا مختل است و به واکسیناسیون پاسخ نمی‌دهند، سودمند باشد. آسترازنکا در عین حال آزمایش نهایی واکسنی برای کووید-۱۹ با همکاری دانشگاه آکسفورد است.

کارآزمایی‌های این آنتی‌بادی مونوکلونال از روز شنبه در بریتانیا آغاز می‌شود و ۱۰۰۰ شرکت‌کننده در ۹ محل جذب خواهند شد.

پژوهشگران در این بررسی به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که آیا این درمان با وارد کردن آنتی‌بادی‌هایی که خنثی‌کننده ویروس کرونا هستند، از دچار شدن به کووید-۱۹ پیشگیری کند یا نه. امید این پژوهشگران این است که این درمان تا چند ماه باعث حفاظت در برابر عفونت شود.

آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که در آزمایشگاه ساخته می‌شوند، اثر آنتی‌بادی‌های طبیعی که بدن برای مبارزه باعفونت‌ها تولید می‌کند، تقلید می‌کنند.

داروی آسترازنکا دو آنتی‌بادی مونوکلونال را که هر دو بالقوه می‌توانند از پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به کروناویروس جدید جلوگیری و بیماری آنها را درمان کنند، به عنوان یک داروی پیشگیری‌کننده در افرادی مانند کارشناسان پزشکی قبل از قرارگیری در معرض ویروس استفاده می‌کند.

این آنتی‌بادی‌های به طور خاصی مهندسی شده‌اند تا به اصطلاح «نیمه عمر» طولانی داشتن باشند و دست کم برای شش ماه و احتمالا تا ۱۲ ماه باعث حفاظت افراد در برابر کروناویروش شوند.

آسترازنکا همچنین قصد دارد داروی AZD7442 را به عنوان پیشگیری‌کننده پس از قرارگیری در معرض ویروس و درمان پیشدستانه در حدود ۱۱۰۰ شرکت‌کننده در کارآزمایی‌هایی در اروپا و آمریکا ارزیابی کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید