امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

 

محسن هاشمي

رئیس شورای شهر تهران با هشدار دوباره درباره وضعیت پاندمی کرونا در تهران گفت: اگر تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها انجام نگیرد باید منتظر عواقب بدی باشیم.

به گزارش حبیب خبر به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در شروع جلسه دویست و چهل و ششم علنی شورای شهر تهران با تبریک ایام مبارک ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، گفت: رسول اکرم(ص)، برترین خلقت خداوند در جهان و مصداق کامل انسان کامل و جانشین خداوند در هستی است. قرآن، اخلاق پیامبر(ص) را یکی از برجسته‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های ایشان می‌داند، اخلاقی که در سعه صدر و تحمل بی‌نظیر سختی‌ها، تندی‌ها و ناملایمات در راه ماموریت عظیم رسالت تجلی یافت.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص)، با این اخلاق نیکو و مکارم اخلاقی توانست ماموریت بزرگ رسالت را به نتیجه برساند و در سخت‌ترین سرزمین‌ها و خشن‌ترین مردمان، دین مهربانی، مدارا و نیکوکاری را ترویج کنند. رسول خدا، پاسخ بدی را با نیکی، اهانت را با احترام، دشنام را با سلام، زشتی را با زیبایی و خشونت را با مهربانی می‌داد و با این سیره بزرگترین دشمنانش راهی جز گرویدن به اسلام نیافتند.

هاشمی اظهار داشت: متاسفانه در ایام ولادت این یگانه تاریخ بشریت، شاهد دو پدیده زشت هستیم؛ نخست توهین به مقدسات و اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان که از سوی برخی جریانات مشکوک با حمایت‌های دولتی در غرب، که به نام آزادی بیان، حریم اعتقادات امت بزرگ اسلام را نقض می‌کنند. بدیهی است که آزار و رنجاندن صدها میلیون مسلمان و تحریک عواطف و احساسات پاک دینی آنان، هر چه باشد آزادی بیان نیست، آزادی بیان در بستر گفتگو و عقلانیت و احترام به یکدیگر مفهوم پیدا می‌کند نه اهانت و تحریک و تحقیر دیگر انسان‌ها.

رئیس شورای شهر تهران، دومین پدیده زشت را رفتار خشونت‌آمیز گروهی از متحجران به نام اسلام و دامن زدن به اسلام‌هراسی دانست.

وی در ادامه این سخنرانی در خصوص وضعیت پاندمی کرونا در تهران هشدار داد و یادآور شد: تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها را باید انجام دهیم وگرنه باید منتظر عواقب بدی باشیم.

هاشمی افزود: باید تصمیمات‌مان در مورد کرونا پیش‌دستانه باشد نه اینکه پشت کرونا حرکت کنیم و با دیرکرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محسن هاشمی گفت: موج جدید ویروس کرونا تعداد فوتی‌های را به دو برابر رسانده است و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است؛ لازم است قبل از اثرات کرونا، تصمیمات خوبی برای جلوگیری از تبعات کرونا بگیریم.

رئیس شورای شهر در آغاز این جلسه همچنین با یادآوری ابتلای سه عضو شورای شهر تهران (شهربانو امانی، زهرا صدراعظم نوری و مجید فراهانی) به بیماری کرونا، فوت همشیره شهردار تهران را نیز به وی تسلیت گفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید