آغاز تزریق واکسن کرونا در یکی از شهرهای چین

آغاز تزریق واکسن کرونا در یکی از شهرهای چین

رسانه‌های داخلی چین اعلام کردند که طرح پایلوتِ تزریق واکسن کروناویروس در استان شرقیِ "چجیانگِ" این کشور آغاز شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، تزریق واکسن کرونا در این استان از طریق یک مرکز محلی کنترل بیماری صورت می‌گیرد و این طرح واکسیناسیون می‌تواند الگویی برای باقی شهرهای چین باشد.

مقامات بهداشتی چین تاکید کردند هرچند واکسن‌های تهیه شده برای مقابله با کروناویروس جدید هنوز تحت آزمایشات بالینی هستند اما کارمندان و کارکنان در مشاغل حساس می‌توانند در شرایط اورژانس و با توجه به فرا رسیدن پاییز و زمستان این واکسن را تزریق کنند.

بنابر گزارش روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست"، آنها خاطر نشان کردند: چجیانگ اولین منطقه است که واکسیناسیون در آن آغاز شده و شاغلان در گروه‌های کلیدی و نیز ساکنان در مناطقی با شیوع بیشتر بیماری، در اولویت برای تزریق واکسن هستند.

خبر اجرای این طرح پایلوت در حالی منتشر شده که بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها به نظر می‌رسد یک واکسن بالقوه ویروس کرونا که در چین تولید شده، کاملا امن بوده و در مراحل اولیه و میانی آزمایش بر انسان موجب تحریک سیستم ایمنی بدن شده است.  

واکسن احتمالی کووید-۱۹ که به «بی بی‌آی بی‌بی –کوُرو» موسوم است، همراه با گروه دولتی «نشنال فارماسوتیکال» در موسسه تولیدات بیولوژیکی پکن ساخته شده است. این واکسن در گزارشی که روز پنج‌شنبه در نشریه «لانست» منتشر شد، در مجموع «امن» و «با ضریب تحمل بالا» توصیف شده است.  

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، متخصصان می‌گویند آزمایش واکسن «بی بی‌آی بی‌پی – کورو» روی انسان از اوایل ماه ژوئن و پس از تاثیر چشمگیر آن روی میمون آغاز شد که بدون ایجاد پیچیدگی و عوارض، بدن را ترغیب به تولید پادتن می‌کند.  

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید