امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خودرو هوم پيج

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته دوم مهر ماه نسبت به هفته اول تمام خودروهای پرتیراژ رشد قیمت داشته‌اند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از اقتصادنیوز؛ بازار خودرو در دومین هفته مهرماه نسبت به هفته اول، در محصولات پرتیراژ رشدی بعضا تا ۴۴ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. با این شرایط می توان گفت تاکنون فرمول های اجرایی از سوی وزارت صنعت،  معدن و تجارت نتوانسته راه به جایی ببرد و بازار با فرمول خود در حال حرکت رو به جلو است.  

  • پراید ۱۱۱ از تیبا صندوق دار جلو زد

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی پراید ۱۱۱ بالاترین رشد قیمت را ثبت کرده است رشد قیمت ثبت شده برای پراید ۱۱۱ نسبت به هفته اول مهر ۲۰.۸ درصد بوده است، اما تیبا صندوقدار که هفته گذشته رکوردار افزایش قیمت بود این هفته را بدون تغییر قیمت به پایان رساند.

رشد قیمت خودرو در دومین هفته مهرماه در حالی ثبت شده که براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل صنایع حمل‌ و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خودروسازان در تمام گروهها «سواری، وانت،  مینی‌بوس و میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده» رشد ۲۳ درصدی داشته اند و رشد آنها در بخش سواری نیز بیش از ۴۹ درصد بوده است. با این شرایط می توان گفت بازار خودرو بدون تبعیت از هیچ فرمولی همچنان با فرمون رشد قیمت در حال حرکت است.

  • بیشترین رشد قیمت به نام کدام خودرو ثبت شد؟

رصد بازار خودرو حکایت از آن دارد که بالاترین رشد قیمت در دومین هفته مهر ماه به پژو ۲۰۶ صندوق دار رسیده و این خودرو با افزایش قیمت ۴۴ میلیون تومانی نسبت به هفته اول مهر ماه در حال حاضر با قیمت ۳۰۲  میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و به این طریق رشدی ۱۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.  

ارزیابی از بازار خودرو نشان دهنده آن است که در حال حاضر پراید ۱۱۱ با بازه قیمتی ۱۴۰ تا ۱۴۷ میلیون تومان در بازار معامله می شود و نسبت به هفته گذشته رشدی ۲۰.۸ درصدی داشته است. پراید ۱۱۱ هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان قیمت خورده بود.

  • معرفی ارزان ترین خودرو بازار

پراید ۱۳۱ را می توان در حال حاضر ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها در بازار دانست، براساس ارزیابی بازار در حال حاضر این خودرو با بازه قیمتی ۱۱۳ تا ۱۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود، هرچند این خودرو توانسته عنوان ارزان ترین خودرو در میان پرتیراژها را از آن خود کند، اما نسبت به اولین هفته مهرماه از رشد قیمت بی نصیب نبوده است و رشدی ۱۱.۵ درصدی داشته است.

  • رشد دسته جمعی قیمت خانواده ۲۰۶

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در دومین هفته مهرماه با قیمت های مختلف در بازار معامله شد رنج قیمتی ۲۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۴۰ میلیون تومان، مقایسه قیمت این خودرو نیز نسبت به مدت مشابه هفته اول مهر ماه از رشد ۱۴.۹ درصدی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو حکایت دارد.

تیپ ۵ این خودرو نیز از رشد قیمت در دومین هفته مهر ماه جانمانده و رشدی ۱۲.۷ درصدی برای این خودرو ثبت شده است. در دومین هفته مهرماه پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت های ۳۰۳ تا ۳۰۶ میلیون تومان در بازار معامله شد.

مدل صندوقدار ۲۰۶ نیز در دومین هفته مهر ماه با افزایش ۴۴ میلیون تومانی به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان رسید و به این طریق رشد ۱۷ درصدی برای این خودرو ثبت شد. این خودرو در بازار قیمت های ۲۹۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۳۰۴ میلیون تومان نیز داشته است.

  • سمند از افزایش قیمت جا نماند

سمند lx نیز در دومین هفته مهر ماه قیمتی ۲۱۷ میلیون تومانی داشته و نسبت به اولین هفته مهرماه رشدی ۱۴ درصدی داشته است. سمند LX با موتور EF۷ نیز که هفته گذشته در بازار موجود نبود این هفته ۲۲۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

سمند سورن نیز در این هفته ۲۳۸ میلیون تومانی داشت و نسبت به هفته اول مهر ماه رشدی ۱۱.۸ درصدی داشته است.

  • تیبا صندوق دار آرام شد

تیبا صندوقدار هم که اول مهر ماه بالاترین رشد قیمت را ثبت کرده بود، دومین هفته را بدون رشد قیمت پشت سرگذاشت و با قیمت ۱۳۹ تا ۱۴۰ میلیون تومان در بازار معامله شد. تیپ ۲ این خودرو، اما در دومین هفته رشدی ۱۳ درصدی را ثبت کرد و با قیمت ۱۵۴ تا ۱۵۵ میلیون تومان معامله شد.

ساینا نیز با رشدی ۱۱.۸ نسبت به اولین هفته مهرماه با قیمتی ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومانی در بازار خرید و فروش شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید