امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با یک رسانه عرب زبان تأکید کرد: اگر حمله‌ای به ایران صورت گیرد، طرف متجاوز پشیمان خواهد شد.

 "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت و گو با شبکه روسی «روسیا الیوم»، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نه سخنانش را جدی نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: ترامپ سیاست‌های خصمانه‌ای را در پیش گرفته است؛ سیاست‌هایی که در نهایت به شکست خواهد انجامید. ازجمله این سیاست‌های خصمانه، سیاست تحریم و جنگ اقتصادی است که اهداف خود را محقق نساخته است.

شمخانی در ادامه گفت: ایران ۱۵ همسایه دارد و باتوجه به مرزهای جغرافیایی و محیط اقتصادی و حضور ملت ایران در صحنه، تحریم‌های ایران سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت؛ کما اینکه تاکنون نیز شاهد این شکست بوده ایم.

او تأکید کرد: سیاست ایران در منطقه در حمایت از ثبات و امنیت آن است. تهران علیه هیچ طرفی حمله نکرده و در آینده نیز چنین اقدامی نمی‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: اگر حمله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، طرف متجاوز پشیمان خواهد شد.

او در ادامه تأکید کرد: حضور نظامی و حضور ناوگان‌های نظامی بیگانگان و به ویژه آمریکا در خلیج فارس، عامل ایجاد تنش در منطقه است. واشنگتن نباید فراموش کند که حمله صدام معدوم به ایران و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم ایران با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا و حمایت‌های برخی کشورهای منطقه صورت گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید