امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

۳۰ درصد تعاونی‌ها از کرونا آسیب دیدند

رییس اتاق تعاون کشور گفت: ۳۰ درصد تعاونی‌ها با شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند که اقداماتی برای کاهش تاثیر این پدیده بر واحدهای آسیب‌دیده انجام شده است.

«بهمن عبداللهی» روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه و در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره مشکلات تعاونی‌ها با شیوع بیماری کرونا، اظهارداشت: با شیوع بیماری کرونا تعاونی‌ها در مقایسه با دیگر واحدهای اقتصادی بیشتر آسیب دیدند چون توان کمتری دارند.  
وی افزود: دولت در حمایت از کسب و کارها تسهیلاتی را برای آنها ارائه کرد و اتاق تعاون نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده تلاش دارد شرایطی را فراهم کند تا تعاونی‌ها خود را با این شرایط تطبیق دهند.  
 رییس اتاق تعاون کشور بیان کرد: با شیوع کرونا شاهد ریزش و رویش تعاونی‌ها بودیم به این صورت که برخی تعاونی‌ها لطمه خوردند و در مقابل برخی نیز رشد کردند.  
دارندگان سهام عدالت در فروش سهام خود عجله نکنند
عبداللهی درباره سهام عدالت گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، شورای عالی بورس جلسات فوق‌العاده تشکیل داد و اولین اقدام تعیین حق انتخاب برای مدیریت سهام بود که در نتیجه ۲۰ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و ۲۸ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.  
وی افزود: تاکنون از میان افرادی که روش مستقیم مدیریت را انتخاب کردند مجوز فروش ۳۰ درصد سهام خود را دریافت کردند و ۳۰ درصد دیگر در عید غدیر مجوز فروش می‌گیرند و ۴۰ درصد دیگر را می‌توانند تا پایان امسال فروشند.  
رییس اتاق تعاون گفت: در حال حاضر قیمت سهام موجود در سهام عدالت رشد خوبی داشته و تا ۲۰ میلیون تومان هم رسیده است.  
وی تاکید کرد: دارندگان سهام عدالت در فروش سهام خود تعجیل نکرده و سعی کنند از مزایای آن بهره‌مند شوند همچنین قرار است مزایایی همچون ارایه سهام به بانک‌ها به عنوان وثیقه تعریف شود و  این فرصت خوبی برای دارندگان سهام عدالت است.  
عبداللهی گفت: افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند نیز توجه داسته باشند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سه ماه دیگر وارد بورس می‌شوند و می‌توانند سهام خود را مدیریت کنند.

شرایط تاسیس بانک تعاون غیردولتی فراهم نیست
وی درباره تاسیس بانک تعاون گفت: ۸۵ درصد فعالیت‌های اقتصادی در کشور بانک محور است و بانک‌ها وظیفه تامین مالی را برعهده دارند.

رییس اتاق تعاون افزود: هم اکنون بانک توسعه تعاون تنها بانک تعاون است، اما این بانک مزیت خاصی برای تعاونی‌ها ندارد و تابع ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با نظام بانکی است و در نهایت می‌تواند بخش بیشتری از تسهیلاتش را به تعاونی‌ها اختصاص دهد.  
وی اظهارداشت : هم اکنون شرایط برای ایجاد بانک غیردولتی تعاون در کشور فراهم نیست البته سیاست‌ بانک مرکزی نیز کاهش تعداد بانک‌های کشور است و ما درصدد هستیم تا سال آینده بودجه‌ای برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای کمک به تعاونی‌ها تصویب شود.
قیمت زمین مسکن کارگری حذف می‌شود
رییس اتاق تعاون درباره ساخت مسکن کارگری گفت: با توجه به نوع مسکنی که در این طرح ساخته می‌شود میزان آورده متفاوت خواهد بود به این صورت که ۴۰ درصد آورده را بانک و ۲۰ درصد را خود کارگران تامین خواهند کرد.
وی افزود: مسکن کارگری حتما در قالب الگوهای مسکن ۶۵ متر و ۷۵ متر نخواهد بود و احداث واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.  
عبداللهی گفت: تلاش ما این است که قیمت زمین را از مسکن حذف کنیم و با وزارت راه و شهرسازی هم توافق شده که این شرط در زمین‌هایی که اختصاص داده می‌شود مورد نظر قرار گیرد تا قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید