قاتل محکوم به اعدام در یزد بعد از نهایی شدن حکم اعدامش دچار سرنوشت عجیبی شد.

 قاتل از اعدام با گذشت اولیای دم در یزد رهایی یافت.

به گزارش رکنا، رییس شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف یزد، یک فرد محکوم به قصاص نفس، با گذشت اولیای دم از اجرای مجازات رهایی یافت.

محمدرضا حداد با اعلام خبر رهایی محکوم به قصاص در یزد گفت: قتل عمدی که در سال ۱۳۸۷ اتفاق افتاده بود و پرونده اجرایی آن در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مهریز در حال اجرا بود با همت اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان، منتهی به اخذ رضایت اولیای دم گردید.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان یزد افزود: درسال ۱۳۸۷ شخصی به نام منصور با انگیزه سرقت و به علت ایراد صدمات ناشی از درگیری با مقتوله، منجر به قتل او شد که بعد از انجام مراحل تحقیق و دادرسی منتهی به صدور حکم محکومیت قطعی به قصاص نفس گردید.

وی تصریح کرد: با ارجاع موضوع به شورای حل اختلاف، اولیای دم این پرونده که فرزندان مقتوله بودند شناسایی و مذاکرات اصلاحی در دستور کار شورا قرار گرفت.

رهایی قاتل از قصاص با گذشت اولیای دم در یزد

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و با حضور مدیر کل زندان‌های استان یزد، رییس زندان مرکزی شهرستان یزد، اعضای شعبه ۲۰ شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان با مذاکرات نهایی و گذشت قطعی اولیای دم، محکوم علیه از مجازات قصاص نفس رهایی یافت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی بعدی به واحد اجرای احکام کیفری ارسال شد.

حداد اظهار کرد: این گذشت بعد از دوازده سال و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با حضور اولیای دم حاصل گردید و این پرونده با صلح و سازش خاتمه یافت.