امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آغاز آزمایش روش درمان آنتی‌بادی برای بیماری "کووید-۱۹"

محققان چینی فاز نخست آزمایش بالینی روش درمانی خنثی کننده آنتی‌بادی علیه بیماری "کووید-۱۹" را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از چاینادیلی، محققان چینی یک روش درمانی آنتی‌بادی علیه بیماری "کووید-۱۹" توسعه داده‌اند که نتایج امیدوارکننده‌ای در توقف رشد کروناویروس جدید در آزمایش‌های حیوانی نشان داد.

ولی هنوز اثربخشی این روش روی انسان مشخص نشده است.

بنا به بیانیه آنلاین منتشر شده از سوی آکادمی علوم میکروبیولوژی چین که سازنده این دارو است، موسسه ملی محصولات سلامت چین اخیرا آزمایش بالینی این روش درمانی را تایید کرد.

در اواخر ماه مه سال جاری، محققان چینی آکادمی علوم میکروبیولوژی مقاله‌ای در مجله "نیچر" منتشر کردند و جزئیات چگونگی کارکرد " آنتی بادی مونوکلونال خنثی کننده" را اعلام کردند.

در این روش این آنتی بادی‌ها از بیماران بهبودیافته کووید-۱۹ استخراج می‌شود و می‌تواند بار ویروس در مجاری تنفسی میمون‌های آلوده به کروناویروس را کاهش دهد.

این آنتی‌بادی "CB۶" نام دارد و با دخالت در فرآیند اتصال میان کروناویروس جدید و گیرنده "ACE۲" کار می‌کند.

به این ترتیب، ویروس را از آلوده کردن سلول‌های بدن متوقف می‌کند.

موسسه‌ای که این روش درمانی را توسعه داد، اعلام کرد که از اواسط ماه ژانویه کارهای مربوط به این پژوهش را آغاز کرده و دهها ژن را برای تولید آنتی بادی در بهبودیافتگان کرونا شناسایی کرده است.

در اواخر ماه فوریه این محققان دو آنتی‌بادی کشف کردند. آنتی‌بادی "CA۱" و "CB۶" که توانایی بالایی در خنثی‌سازی ویروسی در آزمایشگاه دارد.

محققان این پروژه اعلا م کردند که در صورت تایید ایمنی و قدرت این دارو در انسان، می‌تواند به سرعت به مرحله تولید برسد.

محققان سراسر جهان در حال یافتن آنتی‌بادی‌های بیشتر علیه کووید-۱۹ هستند گرچه گفته می‌شود برای تولید واکسن و درمان‌های آنتی بادی راهی طولانی در پیش است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید