امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

شمخانی: تبادل زندانیان نتیجه مذاکره نبوده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.

به گزارش حبیب خبر، "علی شمخانی" عصر جمعه (۱۶ خرداد) و بعد از آزادی دکتر مجید طاهری از زندانی در آمریکا و بازگشت وی به ایران در این پیام در توئیتر نوشت: اوضاع (دونالد) ترامپ، (رئیس جمهوری آمریکا) چه در تقابل‌های بین المللی، چه در افتضاح مدیریت کرونا و چه در آتش افروزی نژادپرستانه در داخل آمریکا به قدری خراب است که تیمش چاره‌ای جز تولید و نمایش موفقیت‌های ساختگی برای او ندارند.

وی افزود: تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه (۱۵ خرداد) در توئیتی با تائید آزادی مجید طاهری از زندان آمریکا نوشته بود این روند می‌تواند برای همه زندانیان رخ بدهد.

وی افزود: خوشحالم که دکتر مجید طاهری و آقای (مایکل ری) وایت (تبعه آمریکا) به زودی به خانواده هایشان می پیوندند. خوشبختانه پروفسور سیروس عسگری نیز روز چهارشنبه به جمع خانواده خود بازگشت. این اتفاق می‌تواند برای همه زندانیان اتفاق افتد. نباید (فقط برخی از آنها) دستچین شوند. گروگان‌های ایرانی که در دست ایالات متحده و یا به نیابت از ایالات متحده اسیر شده‌اند باید به خانه خود بازگردند. به دنبال ازادی زندانیان ایرانی و آمریکایی؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود علاوه بر تشکر از ایران برای آزادسازی مایکل وایت زندانی آمریکایی خطاب به مقامات ایرانی گفت که "برای رسیدن به توافق بزرگ تا بعد از انتخابات آمریکا منتظر نمانید". وی با ادعای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز خواهد شد، اضافه کرد: به توافق بهتری دست خواهید یافت.  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  در واکنش به این اظهار نظر رییس جمهور آمریکا در توییتر نوشت: آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های «زیردستان» شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است. "

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید