امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری، با اختصاص مبلغ ۹۳۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال، برای بازسازی و جبران بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از زلزله شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان موافقت کرد.

به گزارش حبیب نیوز به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» این مبلغ شامل کمک‌های بلاعوض جهت احداث یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۱۲۰ میلیون ریال، ۹۳ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال، تعمیر واحد‌های مسکونی شهر و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال، تأمین لوازم معیشتی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال، و هم‌چنین، کمک هزینه اسکان واحدهای مسکونی شهری و روستایی، هزینه‌های پشتیبانی و ارایه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و آماده سازی زمین جهت جابجایی واحدهای در معرض خطر شهری است.

همچنین، مبلغ دو هزار و ۹۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی با کارمزدپنج درصد در مناطق شهری و چهار درصد در مناطق روستایی برای بازسازی یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی و هم‌چنین تعمیر واحد اماکن مسکونی شهری و روستایی و تجاری و تأمین لوازم معیشتی واحد مسکونی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارات ناشی از زلزله شهرستان مسجد سلیمان به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

 

** تخصیص اعتبار به پروژه ملی بررسی سیلاب های کشور

هیئت وزیران با توجه به آسیب های اقتصادی و اجتماعی وقوع سیل سال جاری در کشور و به منظور انجام مطالعات برای کاهش این بلایای طبیعی، انجام «پروژه‌ ملی بررسی سیلاب‌های کشور» را به دانشگاه تهران محول کرد.

 

** موافقت‌نامه گمرکی بین ایران و کشورهای عضو اکو امضا می شود

دولت با توجه به اهمیت هماهنگی در مناسبات گمرکی برای توسعه تجارت خارجی و تأمین اهداف اقتصادی کشور، با انعقاد موافقت‌نامه گمرکی بین ایران و دولت های سازمان همکاری اقتصادی (اکو) موافقت کرد.

 

** مجوز امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین ایران و اوکراین صادر شد

با تصویب دولت در جلسه امروز، وزارت راه و شهرسازی مجاز است نسبت به امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.

 

** تصویب لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و شورای فدرال سوئیس

هیئت وزیران در ادامه، ضمن تصویب لایحه «موافقت‌نامه حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس» اجازه مبادله اسناد آن را صادر کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید