امروز:
يكشنبه - 17 تير - 1403
ساعت :

حبیب نیوز: " نام (استقلال خوزستان)، که بر زبان می آید؛ بی شک نگاه ورزشکاران، فوتبالیست ها و عاشقان فوتبال به میدان قهرمانی اش در سال 95 می تابد. قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس که با سرمربی بومی خود (عبداله ویسی) رقم خورد.

در این سال تیم پرسپولیس با همه عظمت و شکوه و افتخارش بر سکوی دوم و پشت سر استقلال خوزستان ایستاد و همه عالم و آدم باور کردند که باید تیم های شهرستانی به ویژه فوتبال خوزستان را دست کم نگرفت؛ اما شوربختانه دست های پنهان و آشکار و رها کردن این تیم مردمی و حمایت های شعاری باعث شد تا استقلال خوزستان سیر نزولی طی کند؛ به گونه ای که سال به سال ضعیف و ضعیف تر شد و به امروزی رسید که هم زنگ تفریح تیم ها شد و هم در ته جدول لیگ برتر برای رفتن به لیگ یک دارد سُر می خورد!

آری! خوزستان نباید چهار تیم در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد؛ چون تهران بزرگ- که پایتخت ایران است- تنها دارای سه تیم پرسپولیس و استقلال و پیکان است. (البته سایپا را هم گاهی جزو تیم های تهرانی به حساب می آورند؛ اما سایپا به استان البرز تعلق دارد.)

به هر روی، بر اثر ضعف و  بی خیالی و نبود تخصص و تعهد در دست اندرکاران امور ورزش خوزستان و ترفندهایی که از بالادست ها زده می شد؛ زمینه ی پایین کشیدن تیم استقلال خوزستان و بردن آن به دسته یک را فراهم کردند. هرچند که هم اکنون تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم در وادی خطر به سر می برند؛ فقط کافی است تیم سپیدرود رشت در هفت بازی پایانی خود بتواند امتیازهای خوبی کسب کند، که در این صورت از خوزستان دو تیم از میدان لیگ برتر به زمین لیگ دسته یک شوت خواهد شد!

امیدواریم پیش از آن که این نگاه تیز ما آفتابی شود؛ مسوولان مربوط خوزستان ضمن اندیشیدن راه کارهای لازم، برای در سایه قرار گرفتن سه تیم پایین جدول مان، قاطعانه و نه شعاری از آن ها حمایت کنند."

برای آشنایی بیش تر با تیم استقلال خوزستان یادداشت سرکار خانم "پریسا زنگنه منش"خبرنگار ایسنا خوزستان را با هم می خوانیم:

استقلال خوزستان در سال ۹۷؛‌ تداوم فروپاشی یک قهرمان

استقلال خوزستان روزی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد اما در سالی که گذشت روی نوار نتایج ضعیف پیش رفت.

استقلال خوزستان در سال ۱۳۹۰ شکل گرفت و پس از پشت سر گذاشتن دو فصل ناموفق در عین ناباوری و در حالی که از تیمی جوان، بومی و بازیکنان کم‌نام و نشان تشکیل شده بود، بر بام فوتبال حرفه‌ای ایران ایستاد. کسی باور نمی‌کرد استقلالی‌ها آن‌قدر متحول شده باشند که بر سکوی قهرمانی تکیه بزنند اما آن استقلال مقتدر و قوی، کم‌کم با توجه به مشکل هایی که در سال‌های اخیر برایش ایجاد کردند، از روزهای اوج خوش خود فاصله گرفت تا این‌که اکنون در لیگ هجدهم روزگاری بسیار بد را باوجود توانمندی بازیکنان خود، تجربه می‌کند.

خوزستانی‌ها که پس از قهرمانی، نسخه فروپاشی‌شان پیچانده شد، در سال ۱۳۹۷ در بدترین شرایط ممکن به سر بردند؛ آن‌ها به دلیل سهل‌انگاری مدیریت‌های قبلی و پرداخت نشدن مطالبات بازیکن خارجی خود، در نیم‌فصل اول، شش امتیاز از امتیازاتی را که به سختی اندوخته بودند، از دست دادند و از پنجره نقل و انتقالات نیز محروم شدند.

استقلال خوزستان در پایان سال و تا هفته بیست و دوم با ۱۰ امتیاز در رده آخر جدول قرار گرفته است. این تیم یازده باخت را متحمل شده و هفت تساوی نیز بدست آورده است. تنها سه برد نیز در کارنامه آبی‌های خوزستان در لیگ هجدهم ثبت شده است.

هدایت این تیم در ابتدا به داریوش یزدی سپرده شد ولی با قطع همکاری باشگاه با یزدی، کریم بوستانی کار را به دست گرفت. بوستانی هم پس از چند هفته حضور روی نیمکت استقلال، به صورت توافقی از این تیم جدا شد و در پایان سال، قنبری و علوی مربیان تیم، هدایت استقلال خوزستان را برعهده گرفتند. اکنون نعمتی‌نژاد سرمربی آبی‌های خوزستان است ولی آن‌چه تاکنون مشهود بوده این است که تغییر سرمربی نیز دردی از استقلال خوزستان دوا نکرد و این تیم تا لیگ یک تنها چند قدم فاصله دارد، هر چند روی کاغذ هنوز به بقا امیدوار است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید