امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

قول رئیس دستگاه قضا برای بازدید از هفت‌تپه بعد از کروناتهران- ایرناپلاس: یکی از فعالان کارگری هفت‌تپه درباره دیدار رئیس دستگاه قضا با فعالان کارگری می‌گوید: در دیدار با آقای رئیسی درباره بازگشت به کار تعدادی از کارگران هفت‌تپه مانند اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان افضلی و ... صحبت کردیم و از آقای رئیسی قول گرفتیم بعد از کرونا به هفت‌تپه بیایند و وضعیت هفت‌تپه را از نزدیک ببینند.

هفته گذشته ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه با فعالان کارگری دیدار داشت. یوسف بهمنی بازرگانی، یکی از کارگران هفت تپه و از حاضران این دیدار درباره جزییات آن به ایرناپلاس توضیح می‌دهد: اول ذکر کنم که ما به‌عنوان فعال کارگری دعوت شدیم و فعال کارگری هستیم، اما جزو شورای اسلامی کارگری نیستیم. چرا که پیش از تشکیل این شورا، ما مجمع نمایندگان کارگران هفت‌تپه را داشتیم و از هر بخش که بخش‌های وسیع و بزرگی هم بود، نماینده‌ای در این مجمع به رأی کارگران حضور داشت.

«اما پس از اعتصابات سال ۹۷ که بازداشت‌ها و سروصدای زیادی نیز اتفاق افتاد، مسئولان شهری فشار آوردند که شورای اسلامی کارگری را تشکیل بدهیم و ما نیز به‌رغم مخالفت همکاری کردیم. چون آنها می‌گفتند این شورا به مصونیت داشتن فعالان و رسمی شدن فعالیت‌ها کمک می‌کند. اما متأسفانه بعد از مدتی دیدیم که حالا خود شورای اسلامی به مشکل تبدیل شده است تا جایی که صدای کارگران در آمد و چند نفر از نمایندگان کارگری از این شورا اخراج شدند. حتی یکی از نمایندگان این شورا در جلسه‌ای که آقای یاوری، معاون وزیر تعاون حضور داشتند، گفت که اجازه صحبت کردن به ما نمی‌دهند. در نهایت کسانی در شورا قرار گرفتند که از سوی کارگران مقبولیت لازم را نداشتند و کارگران هفت‌تپه هم اعلام کردند با شورای اسلامی کارگری هفت‌تپه کاری ندارند.

درخواست بازگشت به کار کارگران اخراجی هفت‌تپه از رئیسی

بهمنی بازرگانی در ادامه می‌گوید: در دیدار با آقای رئیسی درباره بازگشت به کار تعدادی از کارگران هفت‌تپه مانند اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان افضلی و ... صحبت کردیم، زیرا به ناحق اخراج شدند و آنها تنها سعی می‌کردند صدای رسای کارگران هفت‌تپه باشند و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند. اما حالا با وجود اینکه حکم کیفری آنها نیز مشمول عفو رهبری شده است، مسئولان شهری سعی ندارند نسبت به بازگشت به کار آنان کاری انجام دهند.

این فعال کارگری همچنین می‌گوید: یکی دیگر از مواردی که در دیدار با آقای رئیسی مطرح کردیم درباره اقدامات بخش خصوصی بود. همچنین جزوه ۴۰ صفحه‌ای به ایشان تقدیم کردیم که همه آمار و اسناد درباره وضعیت هفت‌تپه را قبل و بعد از واگذاری آن به بخش خصوصی، در آن آورده‌ایم. ما از ایشان عاجزانه درخواست داریم که این جزوه را مطالعه کنند. برخی مسئولان شهری نمی‌خواهند کاری برای وضعیت هفت‌تپه انجام دهند. البته این موضوع را هم ذکر کنم که هفت‌تپه مانند هپکو نیست که با یک روز و یک هفته بتوان آن را به بخش دولتی واگذار کرد، بلکه دامنه وسیعی دارد، اما هفت‌تپه را کوچک جلوه دادند و آن را به دست کسانی که نه فن مربوطه را دارند، نه اهلیت و نه مقبولیت دارند، واگذار کرده‌اند. آقای رئیسی نیز قول دادند که موضوع واگذاری هفت‌تپه به بخش دولتی را پیگیری کنند. اما ما قبلاً هم اعلام کردیم و دوباره هم این کار را می‌کنیم که اگر بنا باشد دوباره برای استعلام از وضعیت، پرونده هفت‌تپه به استان برگردد و بخواهند که اطلاعات از استان جمع‌آوری شود و بعد به تهران برود، هیچ فایده‌ای ندارد، چون دوباره به نقطه اول بازخواهیم گشت. ما از آقای رئیسی درخواست داریم کارگروه ویژه‌ای را در این خصوص ترتیب بدهند که به‌طور ویژه این موضوع را پیگیری کنند. هفت‌تپه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای حدود ۳۰۰-۴۰۰ هزار نفر است. اگر چهار روز حقوق هفت‌تپه دیر شود، دیگر بازار شوش نمی‌چرخد. اینها مسائلی است که باید وسعت فعالیت هفت‌تپه دیده شود.

او همچنین توضیح می‌دهد: آقای رئیسی نیز گفتند که واگذاری چند شرکت به بخش خصوصی غلط بوده است و حتی بعداً هم این شرکت‌ها از هزینه‌های دولتی استفاده و با ارز دولتی کار کردند که بعداً این دلارها در بازار آزاد فروخته شد. ما همچنین از آقای رئیسی قول گرفتیم که بعد از کرونا به هفت‌تپه بیایند و وضعیت هفت‌تپه را از نزدیک ببینند.

این فعال کارگری هفت‌تپه در ادامه بیان می‌کند: یکی دیگر از مشکلات ما این است که وقتی تجمع و اعتصابی صورت بگیرد، تازه مسئولان استانی از ما می‌پرسند که چه شده و می‌گویند که ما همیشه در کنار شما هستیم. اما هیچ‌وقت ندیدیم کسی در کنار ما باشد. همچنین ما هرجا که می‌رویم تا درباره مشکلاتمان صحبت کنیم نوعی شانتاژ خبری انجام می‌شود مثلاً خبر می‌زنند دیدار صمیمانه کارگران هفت‌تپه با فلان شخصیت و ... این درحالی است که ما می‌خواهیم مشکلاتمان حل شود، اما هیچ عملی در این راستا انجام نمی‌شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید