رابط وزارت بهداشت با دانشگاه ها برای نیروهای درگیر کرونا از طریق انتشار مقالات و تجربیات سایر کشورها گفت: تاکنون 33 نفر از ایتالیا درخواست بازگشت به ایران را داده اند.

 پس از اعلام شرایط بحرانی بیماری کرونا در چین با رایزنی های وزارت امور خارجه، 50 دانشجوی ایرانی ساکن ووهان چین به ایران بازگشتند. حالا پس از عالم گیر شدن کروناویروس برخی کشورها اقدام به اجرای قرنطینه کامل در شهرها کردند. ایتالیا نیز یکی از این کشورها بود که قرنطینه کامل را به اجرا درآورد اما این قرنطینه هم نتوانست از مرگ و میر بیش از حد بیماران مبتلا به کرونا جلوگیری کند و ایرانیان ساکن ایتالیا خواستار بازگشت به کشور هستند. با وجود آن که بسیاری از کشورها اعلام کردند پروازهای خود به ایران را لغو کرده اند و اجازه فرود هواپیماهای ایرانی نیز در این کشورها صادر نشده است اما وزارت امور خارجه برای بازگرداندن ابتاع ایرانی به کشور تلاش می کند.

رئیس کمیته مستند سازی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: ایرانیان در سراسر جهان می توانند به کشور بازگردند.

دکتر محمد آسایی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: برای بازگرداندن ایرانیان از کشورهای دیگر رایزنی ها و همکاری های لازم با وزارت امور خارجه انجام شده است. اما تاکنون به جز 33 نفر در ایتالیا، هیچ ایرانی درخواست بازگشت به کشور را نداده است. در حال حاضر تصمیم بر این است که بتوانیم این 33نفر را به کشور برگردانده و با همان پروتکلی که دانشجویان ووهان چین به ایران آمدند، آنها را به کشور باز می گردانیم.