امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آخرین اقدامات سپاه خوزستان برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اعزام گروه‌هایی برای کمک به مراکز بهداشتی و مشارکت نزدیک به ۳ میلیون نفر در طرح غربالگری، گفت: باید تلاش کنیم با کمک مردم این مشارکت را به صد درصد برسانیم و همه مردم خود را در چرخه غربالگری قرار دهند.

سردار حسن شاهوارپور درباره آخرین اقدامات سپاه حضرت ولی عصر(عج) درخصوص کرونا، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به مردم و یاری به عزیزان در بهداشت و درمان، به ویژه پزشکان، پرستاران و همه کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، با همه امکانات وارد این عرصه شده است. نیروی زمینی سپاه، بسیج مستضعفین سپاه استانی و همه مجموعه ها وارد عرصه شدند تا بتوانند با همه وجود این ویروس را نابود کنیم و سلامتی و آرامش و آسایش را به مردم بازگردانیم.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم، بحث پیشگیری است که عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان بر آن تاکید دارند. مهم ترین اقدامات در حوزه پیشگیری، قطع ارتباط بین حرکت ویروس است، زیرا این ویروس به گونه‌ای است که به شدت قدرت انتقال دارد لذا چرخه انتقال آن باید قطع شود. یکی از این کارها ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت است. کارهایی که در این بخش انجام شده، تهیه مواد ضدعفونی کننده بود. این مواد در شیشه‌های کوچکی بسته بندی می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند، البته اولویت ما مناطق محروم است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان تاکید کرد: کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی که پیش از این برای تعمیر لباس بسیجی‌ها وجود داشتند را برای تولید ماسک و لباس مورد نیاز کادر درمان راه اندازی کردیم که بیش از ۴۰ کارگاه برای این کار پیش‌بینی شد.

شاهوارپور با اشاره به اینکه رزمایشی برای ورود همه به یک حرکت جمعی انجام شد، ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در سراسر استان اقدام به ضدعفونی کردن مناطق به ویژه نقاط پرتردد می‌کنند و این کار ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مشارکت در غربالگری در بهداشت بسیار تاکید شده است، لذا ما گروه‌هایی را برای کمک به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی در سراسر استان اعزام کردیم که روزانه با مردم ارتباط می‌گیرند و وضعیت سلامتی مردم را بررسی می‌کنند، این کار بسیار مهم است و تاکنون نزدیک به ۳ میلیون نفر در غربالگری شرکت کردند و اگر اکنون احساس می‌شود که آمار مبتلایان بیشتر است، به دلیل این غربالگری است. باید تلاش کنیم با کمک مردم این مشارکت را به صد درصد برسانیم و همه مردم خود را در چرخه غربالگری قرار دهند. این کار یک بسیج عمومی است. ما این کار را در فلج اطفال تجربه کردیم که بسیج وارد شد و فلج اطفال در کل کشور از بین رفت؛ کرونا را نیز به این روش و با مشارکت مردم شکست خواهیم داد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: با توجه به اینکه مردم در منازل خود هستند، بسیج این آمادگی را دارد که اگر خانواده‌ای به ویژه کسانی‌که مسن هستند و امکان تردد ندارند، به آن‌ها کمک کنند.

شاهوارپور در پایان گفت: در حوزه درمان، بسیج جامعه پزشکی تیم‌های خود را آماده کرده و نقاط قرنطینه‌ای را با بهداشت و درمان استان به توافق رسیدیم و در صورت لزوم عزیزانی که بعد از طی نقاهت بیمارستانی، بخواهند مجددا در قرنطینه قرار گیرند، نقاط قرنطینه ای پیش بینی شده است. ان‌شاالله بتوانیم با اقدامات مناسب و همکاری همه مردم و مسئولان در خط مقدم این نبرد، به وظیفه خود عمل کنیم. وظیفه مردم این است که با رعایت نکات بهداشتی به این ویروس مبتلا نشوند و پزشکان و پرستاران نیز درصورتی‌که کسی به بیماری مبتلا شود، بتوانند بیماران را به بهبودی برسانند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید