امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

آمادگی برای ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه اخذ مجوزهای کسب و کار یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی است، از آمادگی برای ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار با استقرار دستگاه های مربوطه در اتاق بازرگانی اهواز خبرداد.

شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان در مولفه فرآیندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب و کار در دستگاه های اجرایی در بهار سال جاری در رتبه ۱۵ کشور و در فصل تابستان در رتبه ۱۷ کشور قرار گرفته است، آمادگی داریم تا با استقرار این دستگاه ها در اتاق بازرگانی، این رتبه را بهبود ببخشیم.

وی افزود: اخذ مجوزهای کسب و کار یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی است که با آن دست به گریبان هستند. در این زمینه دستگاه های اجرایی استان می توانند از فضایی که در اتاق برای آن ها ایجاد می شود استفاده بهینه کنند تا فرآیند اخذ مجوزهای کسب و کار به حداقل برسد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: در این صورت اگر اکنون برای صدور یک مجوز و طی کردن مراحل آن حدود دو ماه زمان نیاز است، این مدت زمان به یک هفته کاهش پیدا می کند تا بخش خصوصی بتواند با شرایط بهتری فعالیت کند و از ادامه حضور خود در فضای کسب و کار نا امید نشود.

عموری خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که انجام می گیرد فرآیند صدور مجوزهای لازم برای کسب و کار و فعالیت بخش خصوصی تسهیل و زمان آن کاهش داده شود تا این فعالان با اشتیاق بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقدام کنند و زمینه ساز رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور باشند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: بخش خصوصی در کنار دولت است اما در این زمینه انتظار همکاری بیشتری به ویژه در خصوص سهولت بخشی به فرآیند اخذ مجوزات کسب و کار داریم و معتقدیم همکاری میان دو بخش می تواند زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی باشد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان‌ اینکه برای تسهیل آغاز یک کسب و کار، نماینده دستگاه های مرتبط با این حوزه ها از طریق پنجره واحد فیزیکی در محل اتاق بازرگانی اهواز مستقر می شوند، گفت: نمایندگان این دستگاه ها شامل ادارات کل ثبت اسناد و املاک خوزستان، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، پست و  غیره هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای مصوبه سی و ششمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و به استناد ماده هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که مکلف به حضور در پنجره واحد فیزیکی می شوند باید مدت زمان بررسی های خود جهت صدور مجوزها را برابر برنامه ریزی هایی که برای آنها صورت گرفته، کاهش دهند.

عموری خاطرنشان کرد: در این صورت مدت زمان صدور این مجوزها به یک هفته کاهش پیدا می کند که اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در اجرای این ساز و کار جدید در راستای خدمت به بخش خصوصی با اتاق بازرگانی اهواز همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توانمندی بخش خصوصی به ویژه در استان خوزستان زیاد است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت، ادامه داد: با توجه به شرایطی که در این زمینه وجود دارد، باید یک بسته حمایتی برای بخش خصوصی تدوین شود تا همه فعالین بخش خصوصی بتوانند با بهره مندی از آن در بخش های مورد نظر به سرمایه گذاری بپردازند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید