امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

باید به قرنطینه ۶۲.۵ درصدی برسیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بررسی‌ها حاکی از این است در صورتی که کشوری نتواند ضریب نفوذ قرنطینه را به بیش از ۶۲.۵ درصد برساند، اپیدمی در آن کشور برای هفته‌ها و ماه‌ها ادامه خواهد داشت.

دکتر شاپور مسعودی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از این است در صورتی که کشوری نتواند ضریب نفوذ قرنطینه را به بیش از ۶۲.۵ درصد برساند، اپیدمی در آن کشور برای هفته‌ها و ماه‌ها ادامه خواهد داشت. این در حالی است که اکنون در کشور ما وضعیت نفوذ قرنطینه با عدد ۶۲.۵ درصد بسیار متفاوت است.

وی افزود: اگر کشور چین در کنترل شیوع کرونا موفقیت دارد، به دلیل قرنطینه شدید است. در چین اگر فردی بدون مجوز از منزل خارج شود، دستگیر می‌شود.

مسعودی‌فر گفت: وضعیت کنونی ما نگران‌کننده است. در حال حاضر در آستانه نوروز هستیم و هر ساله شاهد تردد مسافران نوروزی هستیم و قطعا امسال نیز درصدی از این افراد سفر نوروزی خواهند داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: ویروس کرونا بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. اگر به ماندن در خانه توجه نشود، در روزهای آینده و به ویژه بعد از تعطیلات عید، وضعیت شیوع ویروس کرونا به شدت وخیم خواهد شد.

مسعودی‌فر با تاکید بر لزوم مشارکت اجتماعی در پیشگیری از گسترش بیماری افزود: اگر در کشوری به قرنطینه خانگی توجه نشود، بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور در طول چندین ماه به کروناویروس مبتلا خواهند شد و مرگ و میر وحشتناکی رخ می‌دهد و تخریب زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت کشور اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: ترددهای غیرضروری محافظت‌نشده باید به حداقل ممکن کاهش یابند و نکات بهداشتی رعایت شود در غیر این صورت، وضعیت وحشتناک خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید