امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بیمارستان رازی اهواز قرنطینه نیست

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۱۵۰ تخت برای بیماران حاد تنفسی ناشی از کروناویروس پیش‌بینی و این آمادگی، برای شرایط خطرناک در نظر گرفته شده است، گفت: اینکه عنوان می‌شود بیمارستان رازی اهواز قرنطینه شده و بیماران زیادی در بیمارستان بستری هستند، صحت ندارد.

دکتر مهران ورناصری در نشست خبری روز دوشنبه (۵ اسفندماه) که با موضوع کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی مناسب برای مقابله با کرونا را در خوزستان وجود دارد و بیمارستان رازی هواز در آمادگی صددرصدی برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس است.

بیمارستان رازی اهواز قرنطینه نیست

وی افزود: ۱۵۰ تخت برای بیماران حاد تنفسی ناشی از کروناویروس پیش‌بینی و این آمادگی، برای شرایط خطرناک در نظر گرفته شده است اما اینکه عنوان می‌شود بیمارستان رازی اهواز قرنطینه شده و بیماران زیادی در بیمارستان بستری هستند، صحت ندارد.

ورناصری تصریح کرد: به همه بیمارستان‌های خوزستان از جمله بیمارستان‌های مسجدسلیمان، ایذه، اندیمشک و ماهشهر نیز دستور داده شده که بخش‌هایی برای پذیرش افراد مبتلا به کروناویروس پیش‌بینی کنند.

چرا بیماران تنفسی را جدا می‌کنند؟

وی گفت: با توجه به اینکه اکنون در پیک دوم شیوع آنفلوانزای نوع B هستیم، به بیمارستان‌ها اعلام شده که بیماران تنفسی را از سایر بیماران جدا کنند تا در صورتی که یکی از این بیماران به کروناویروس مبتلا باشد، با سایر بیماران ارتباط نداشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تمهیدات اندیشیده شده برای این است که در هر شهر یک سیستم جداگانه وجود داشته باشد تا چرخه انتقال ویروس در همان مرحله نخست قطع شود.

همه بیمارستان‌ها باید بیماران تنفسی را پذیرش کنند

وی افزود: اینکه بیمارستان رازی اهواز، معین پذیرش بیماران حاد تنفسی ناشی از کروناویروس قرار داده شده، به معنای این نیست که بیمارستان‌های دیگر حق ندارند این بیماران را پذیرش کنند بلکه همه بیمارستان‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی خوزستان باید بیمار را پذیرش کنند و بر اساس شرایط بیمار، اقدام کنند.

ورناصری بیان کرد: تاکنون سه دوره بازدید از بیمارستان‌های خوزستان انجام شده تا وضعیت آمادگی آنها سنجیده شود. ما نمی‌گوییم که وضعیت آمادگی صددرصد است؛ در برخی موارد، همکاری ضعیف است که در حال اصلاح این موارد هستیم اما کادر درمان تقریبا در آمادگی صدرصدی هستند.

بیماران کرونا داروی خاصی ندارند

وی ادامه داد: داروی خاص و ویژه‌ای برای بیماری حاد تنفسی ناشی از کروناویروس در نظر گرفته نشده است و تنها یک سری اقدامات درمانی برای این بیماران مطرح شده که آمادگی برای ارائه این اقدامات در بیمارستان‌های خوزستان وجود دارد.

اعلام آمادگی بیمارستان‌های سراسر خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: بیمارستان‌های سراسر خوزستان از جمله بیمارستان‌های سپاه، شرکت نفت، تامین اجتماعی و ارتش، اعلام آمادگی کرده‌اند و سیستم درمانی به صورت یکپارچه آماده همکاری است.

وی افزود: کادر پرستاری و پزشکی نیز با وجود اینکه در معرض خطر هستند اما بدون غیبت یا مرخصی پای کار هستند.

در ادامه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورتی که موردی از کروناویروس در خوزستان گزارش شود، ما اجازه بیان آن را نداریم. وزارت بهداشت متولی پاسخگویی در خصوص آمار ابتلا به این ویروس است.

دکتر مهدی حسینی‌زاده با بیان اینکه احتمالا کروناویروس با آغاز فصل گرما از بین می‌رود، گفت: مهم‌ترین مساله در پیشگیری از ابتلا به این ویروس، رعایت بهداشت فردی است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید