امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

طرح آبرسانی غدیر شادگان به ثمر نشست

همزمان با حضور وزیر نیرو و رییس مجلس شورای اسلامی در خوزستان، پروژه های آبرسانی به 22 روستای استان افتتاح شد

با حضور رییس مجلس شورای اسلامی،وزیر نیرو،استاندار خوزستان، مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور و جمعی از مسولین استانی دو پروژه آبرسانی به هفت روستای ام السراجینه شهرستان باوی و 15 روستای مرزه و ریحانه رامشیر بهره برداری شد. همچنین در این روز پروژه آبرسانی به 8 روستای دهستان مشرحات، بخش غیزانیه اهواز کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این مطلب افزود: با بهره برداری از پروژه آبرسانی به 7 روستای ام السراجینه شهرستان باوی 398 خانوار با جمعیت 1517 نفر و با بهره برداری از پروژه آبرسانی مجتمع مرزه و ریحانه رامشیر 15 روستا با 409 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1689 نفر از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

حمیدرضا جانباز ادامه داد: پروژه آبرسانی به 8 روستای دهستان مشرحات از توابع بخش غیزانیه اهواز نیز کلنگ زنی می شود. این 8 روستا 450 خانوار با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش دارند.

وی با اشاره به مشخصات 3 پروژه آبرسانی ذکر شده اظهار کرد: در پروژه آبرسانی به 7 روستای ام السراجینه که عملیات اجرایی آن از سال 1397 آغاز شده است، 22 کیلومتر خط انتقال و 25 کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شده است.

جانباز ادامه داد: در پروژه مجتمع آبرسانی روستایی مرزه و ریحانه یک باب مخزن زمینی ذخیره آب 500 متر مکعبی، احداث ایستگاه پمپاژ با ظرفیت تولید آب 27 لیتر در ثانیه، کارگزاری 30 کیلومتر خط انتقال و 47 کیلومتر شبکه توزیع آب انجام و به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است شاخص بهره مندی 15 روستای رامشیر با بهره برداری از پروژه آبرسانی روستایی مرزه و ریحانه از سطح 2 و 3 به سطح 1 ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 8 روستای دهستان مشرحات از توابع بخش غیزانیه اهواز اظهار کرد: در این پروژه 4 دستگاه الکتروپمپ، 25 کیلومتر خط انتقال، 18 کیلومتر شبکه توزیع، احداث 2 باب مخزن هوایی 150 متر مکعبی، نصب و راه اندازی 2 دستگاه تابلو برق و تولید 2 هزار و 200 متر مکعب آب در شبانه روز از جمله مشخصات فنی این پروژه بشمار می روند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید