امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

داستان نویس خوزستانی گفت: با حمایت متولیان فرهنگی، شاهد روزهای خوب تري در حوزه فرهنگ و هنر خوزستان خواهيم بود

به گزارش وب سايت حبيب خبر، مریم کعبی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان،گفت: برای توسعه و رشد کتابخوانی نیاز به فرهنگسازی در موارد مختلف است که نمایشگاه کتاب هم یکی ازآنهاست.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر در این نمایشگاه ها مشاهده شده که استقبال مردم برای کتاب بیش از گذشته است،افزود: از سویی چاپ کتاب داستان کوتاه نیز در حال افزایش است که این روند خوشبینی نسبت به آینده را رقم می زند.

این نویسنده عرب خوزستانی همچنین از وجود استعدادهای بسیار نویسندگی در خوزستان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه شمار نویسنده های جوان در این استان رو به افزایش است که با حمایت متولیان فرهنگی می توان شاهد روزهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنر خوزستان بود.

کعبی به وجود استعدادهای بالقوه نویسندگی به ویژه در کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره جایزه قصه گویی و نویسندگی برای سنین پایین و کودکان می تواند در کشف زودهنگام استعدادهای این قشر از جامعه تاثیر گذار باشد.براین اساس پیشنهاد می شود متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان در این راستا گام های اساسی بردارند.

وی با اشاره به اقبال مردم خوزستان به کتب عربی و وجود نویسنده های مطرح عرب در این استان،اظهار کرد: تاکنون یک مجموعه داستان کوتاه با نام "الرحلة الى الطنطل" و مجموعه شعر"فی ساعة الشمس" را منتشر کرده ام که مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

این داستان نویس خوزستانی خاطر نشان کرد: همچنین یک مجموعه شعر به نام "عشرون نافذة على جسر السابع" برای نشر آماده کرده ام که به زودی روانه بازار می شود.

مریم کعبی از میهمانان برنامه جنبی "تاملی بر داستان نویسی و ترجمه عربی" در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان بود که در بخشی از این نشست به بررسی آثار و داستان های او پرداخته شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید