امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سرانه مطالعه در استان را ۶ دقیقه بیشتر از متوسط کشور دانست و گفت: هیچ ابزاری به اندازه کتاب، نمی تواند در توسعه یک جامعه موثر باشد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان، اظهار کرد: کتاب ابزاری است که باعث اندیشه ورزی و تفکر انسان شده و پویایی جامعه را در پی دارد.

او کتاب را منبع اندیشه و تفکر دانست و افزود: کتاب تفکرها و اندیشه های جدید را به مخاطبان خود تزریق می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نقش کتاب در توسعه صنعت را تاثیرگذار دانست و گفت: با توجه به اینکه خوزستان، استان صنعتی است، استفاده از ظرفیت های متفکران و اندیشمندان حوزه کتاب و اطلاعات، امری ضروری است.

وی تاکید کرد: هیچ ابزاری به اندازه کتاب، نمی تواند در توسعه یک جامعه موثر باشد.

جوروند با تاکید بر اینکه سرانه مطالعه در خوزستان پایین نیست، تصریح کرد: سرانه مطالعه در خوزستان ۶ دقیقه بیشتر از متوسط سرانه مطالعه کشور است.

او با اشاره به اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور ۱۲ دقیقه و در خوزستان ۸ دقیقه است،گفت: سرانه مطالعه مجلات، روزنامه فیزیکی و اینترنتی در کشور ۲۸ دقیقه و در خوزستان ۳۸ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فروش ۱۶ میلیارد ریالی کتاب در نمایشگاه کتاب سال گذشته، بر اهمیت و نقش تاثیرگذار نمایشگاه در افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

جوروند گفت: در کنار نمایشگاه کتاب برنامه های فرهنگی در قالب برنامه های جنبی تدارک دیده شده است، اضافه کرد: این برنامه ها در حوزه شعر، ادبیات، هنر و قرآن و حتی مسایل مذهبی اجرا شده است.

او افزود: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره و رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه های بسیار خوبی بود که در قالب برنامه های جنبی نمایشگاه و با حضور مسوولان کشوری و خانواده محترم شهدا برگزار شد.

عالی ترین مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان گفت: برنامه های جنبی نمایشگاه، فرصت مناسبی برای ایجاد تعامل میان اهالی مطالعه و کتاب است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید