امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تاملی بر داستان نویسی و ترجمه عربی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

نشست تخصصی تاملی بر داستان نویسی و ترجمه عربی با حضور مریم کعبی،احمد حیدری و سهام سجیرات از داستان نویسان و مترجمان ادبیات عرب برگزار شد.

به گزارش حبیب نیوز، این نشست شامگاه سه شنبه یکم بهمن در محل سرای قلم نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد که با استقبال خوب دوستداران ادبیات همراه بود.

سهام سجیرات هنرمند و داستان نویس خوزستانی در این نشست با اشاره به اهمیت ادبیات داستانی اظهار کرد: در واقع ادبیات را می توان جزو مهم ترین بخش تعلیم و تربیت قلمداد کرد چرا که هیچ سخن و کلمه ای به اندازه داستان و ادبیات تاثیر ندارد، پس ما می نویسیم تا تغییر کنیم.

وی با بیان اینکه خود را در ابتدای راه نویسندگی می بینم و در میان نویسندگان مطرح خوزستانی حتی قطره ای در دریا نیستم، بیان کرد: نخستین کتاب من به نام مجموعه داستان "سایه ها" از انتشارات الیما در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ منتشر شد و هم اکنون کتاب "پوست های کاغذی" از همین انتشارات آماده رونمایی است.

سجیرات با اشاره به مضمون مجموعه داستان سایه ها تصریح کرد: این مجموعه شامل هفت داستان است که به تمام زوایای اجتماعی، انتقادی و مسائل روحی می پردازد.

وی با بیان اینکه داستان سایه ها از این مجموعه داستان با محورریت زنان نوشته شده، ادامه داد: در این داستان مسائلی به نگارش در آمده که عمدتاً زنان از بیان آنها به صورت مستقیم ترس و هراس دارند و البته این مسائل مواردی هستند که ممکن است برای هر دختر و زنی پیش آید.

این هنرمند خوزستانی خاطر نشان کرد: در اکثر داستان های این مجموعه رخدادهایی مطرح شده که عین واقعیت است که به صورت مستقیم و گاهی غیر مستقیم بیان شده اند.

وی با اشاره به اهمیت زبان عربی و ضرورت توجه بیشتر به انتشار آثار عربی برای مخاطبان عرب خوزستانی تاکید کرد: قطعا سومین اثرم را به زبان عربی منتشر می کنم.

گفتنی است،سهام سجیرات علاوه بر داستان نویسی مدرس دانشگاه در رشته های هنر و عکاسی است که تا کنون چندین نمایشگاه نقاشی را در استان و کشور به صورت مستقل و گروهی برپا کرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید