امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
 

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش کارکنان سختکوش این شرکت در پنج ماه نخست سال جاری 132 هزار و 101 متر حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز کشور محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، "حمید رضا خوشایند" افزود: این متراژ حفاری با کاربست 75 دکل حفاری  در نقاط  خشکی و دریایی انجام گردید.

وی با بیان اینکه در این مدت عملیات حفاری 76 حلقه چاه نفت و گاز به پایان رسید و آماده بهره برداری شد، اظهار کرد: از این چاه ها 28 حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و 47 حلقه تعمیر و تکمیل شده است.

خوشایند گفت: 41 حلقه از این چاه ها در گسترده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 21 حلقه در پروژه های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، 6 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 4 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی و 2 حلقه در شرکت نفت گاز اروندان و 2 حلقه در قالب پروژه ای حفر و تکمیل و در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت.

 معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به اینکه این شرکت 75 دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین دارد، افزود: در مدت پیش گفته 32 دکل در حفاری چاه های توسعه ای، 5 دکل در حفر چاه های توصیفی، 2 دکل در چاه های اکتشافی و 35 دستگاه در چاه های تعمیری بکارگیری شد و یک دکل آماده عملیات می باشد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر 11 دکل خشکی و 3 دکل دریایی شرکت در میادین مشترک و 58 دستگاه حفاری خشکی و 2 دستگاه دریایی در سایر میادین و مخازن نفت و گاز در مدار عملیات قرار دارند.

خوشایند به برنامه ریزی برای افزایش تعداد دستگاه های حفاری سنگین و فوق سنگین خشکی در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون یکی از این دکل ها به ناوگان شرکت ملحق و  سه دکل جدید دیگر بتدریج به شمار دکل ها افزوده خواهد شد.

وی درباره جلوافتادگی حفاری و تکمیل چاه ها که اهمیت بالایی از نظر شتاب بخشی در تحقق برنامه ها، افزایش تولید دارد، گفت: در این مدت حفاری 25 حلقه چاه 466 روز زودتر از زمان تعیین شده از سوی کارفرما به اتمام رسید که 4 حلقه آن با 50 روز جلوافتادگی مربوط به مردادماه است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تعمیر اساسی و روز آمد سازی دکل های حفاری را مورد تاکید قرار دارد و افزود: براساس برنامه ریزی دوره ای، برای امسال  بازسازی و ارتقاء کیفی بیش از پنج دستگاه حفاری خشکی و دریایی در دستور کار است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید